Grupos de investigación > LIBERI > Proyectos de investigación > Investigación y compilación de material y de técnicas para introducir la mirada de la soledad
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Recerca i compilació de material i de tècniques per introduir la mirada de la soledat en la intervenció amb adolescents i joves

Projecte de recerca

Recerca

Període 2020 - 2021

En el marc de l’Estratègia municipal contra la soledat de l’Ajuntament de Barcelona es formula un encàrrec a Liberi per preparar material i estratègies adequades per al treball amb els adolescents i joves. L’objectiu és formular orientacions pràctiques per promoure i crear nous vincles que permetin lluitar contra la soledat i l’aïllament social en l’adolescència i la joventut.

Pere Soler, Edgar Iglesias i Berta Espona elaboraran aquest material i dissenyaran una guia per al professionals del treball educatiu amb adolescents i joves.

Objectius:

• Recerca sobre documentació i material que tracti la qüestió de la soledat en els adolescents
  • Compilar i analitzar el material obtingut de manera que ajudi a introduir la mirada de la soledat en la intervenció amb adolescents
  • Obtenir i consolidar els coneixements suficients per poder tractar la soledat en els serveis i programes municipals d’intervenció amb adolescents, en els àmbits de prevenció, detecció i actuació.

Enllaços d’interès

Pàgina web
Enllaç
Jornada virtual "Ens posem les ulleres: La soledat també va de joves"
Enllaç cat.
Enllaç cast.
Presentació de la "Guia per a la prevenció, detecció i acompanyament d'adolescents i joves en situació de soledat" en el marc de la jornada  "Joves i soledat no desitjada" organitzada per Dixit Girona.
Visualitza

Publicacions

• Soler Masó, P., Iglesias Vidal, E., & Espona Barcons, B. (2022). La prevención, detección y acompañamiento de adolescentes y jóvenes en situaciones de soledad. Educación social: revista de intervención socioeducativa.  doi.org/10.34810/EducacioSocialn80id392663

•  Soler-Masó, P.; Iglesias Vidal, E.; Espona Barcons, B.(2022). La prevenció, detecció i acompanyament d’adolescents i joves en situacions de soledat. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa80, 59-78.

• Soler, P.; Iglesias, E.; Espona, B. (2021)Guia per a la prevenció, detecció i acompanyament d’adolescents i joves en situacions de soledat. Departament de Joventut. Direcció de Serveis d’Infància, Joventut i Persones Grans de l’Ajuntament de Barcelona.  http://hdl.handle.net/10256/20929

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.