Facultat de turisme > Científics de la Facultat de Turisme participen en ‘Imágenes y contra-imágenes’

Facultat de Turisme

Científics de la Facultat de Turisme participen en ‘Imágenes y contra-imágenes’

En el núm.12 de la revista científica Communication Papers de la UdG, fa partícip a experts científics de la Facultat de Turisme per la investigació ‘Imágenes y contra-imágenes. Usos de la fotografía en las prácticas artísticas comtemporáneas’.

‘Imágines y contra-imágenes’ és una investigació realitzada per diversos científics de la Universitat de Girona per a la revista científica Communication Papers, editada per la vicedegana de la Facultat de Turisme, Dra. Carmen Echazarreta.

El número ‘Imágenes y contra-imagénes’ és una concentració d’articles de diferents experts científics de la Universitat de Girona, basats en una investigació I+D, el qual com a principal investigador és el Dr. Xavier Antich. Pel que en aquest número ‘pretende investigar un aspecto central de las prácticas artísticas y museísticas contemporáneas, todavía desatendido en su alcance y sus efectos como es el papel que ha jugado la imagen fotográfica en dichas prácticas durante los últimos cincuenta años, con una atención especial a los nuevos usos de la fotografía y a las mutaciones de la cultura visual’.

Els articles dels científics de la Facultat que s’han inclòs en aquesta investigació se’n destaca l’article ‘Del archivo físico al archivo virtual: reflexiones sobre la desmaterialización de la fotografía’ per la Sra. Anna Maria Guerra. ‘Las imágenes en la promoción de los destinos de turismo religioso: el caso de Montserrat’ per la Dra. Sílvia Aulet i la Dra. Dolors Vidal.

El divendres 3 de novembre del 2017 es durà a terme un col·loqui amb motiu d’aquest article, que tindrà lloc a l’Aula 1 de la Facultat de Lletres durant tot el matí. Aquesta sessió està organitzada pel projecte del MINECO amb la col·laboració de la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis de la Universitat de Girona, el Consell Social de la Universitat de Girona i la revista Communication Papers.

Per poder accedir a ‘Imágines y contra-imágenes. Usos de la fotografía en las prácticas artísticas comtemporáneas’  ho podeu fer a través de l’enllaç. Per a més informació sobre el col·loqui accediu a l’enllaç web.