Facultat de turisme > La TGT presenta 'La Temporada Turística del 2021 a les comarques gironines: Valoració i perspectives

Facultat de Turisme

El dijous 11 de novembre va tenir lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Turisme, la jornada organitzada per la Taula Gironina de Turisme i la Facultat de Turisme, "La temporada turística del 2021 a les comarques gironines: valoració i perspectives".

El sector turístic de les comarques gironines va presentar els resultats de la temporada, fent un balanç de la temporada d’estiu 2021. S’han considerat les perspectives de cares a l’any vinent, en el qual es preveu arribar a una situació força semblant a la de 2019.

La Benvinguda i Obertura de l’acte va ser a càrrec del Sr. Joaquim Majó, Degà de la Facultat de Turisme, i del Sr. Jordi Martí, President de la Taula Gironina de Turisme.

Seguidament, el Sr. Jaume Dulsat, Diputat Provincial i Vicepresident Primer del Patronat i Alcalde de Lloret de Mar, va presentar els resultats de la temporada turística a les comarques gironines. Segons explica el Jaume Dulsat, qui ha sortit més guanyador han estat els Pirineus, on la temporada ha estat “excepcional” i l’estiu ha estat millor del que es preveia, tot i que la situació varia molt en funció de la zona i el sector.

El Sr. Albert Pascual, de Caixabank Hotels & Tourism, va exposar la despesa turística en destí, presentant amb xifres i dades les despeses dels turistes que han deixat al nostre territori, tant domèstic com internacional. La previsió que fa respecte el 2022 i la temporada vinent ja des de setmana santa a les comarques gironines és un any molt semblant al 2019, si no falla res.

A continuació, el Sr. Vicent Pallarès, Director de l’Aeroport de Girona Costa Grava, va fer una valoració de la temporada a l’Aeroport de Girona Costa Brava, explicant que les dades del mes d’octubre han estat bones, i que la temporada turística es tancarà amb uns 310.000 viatgers. S’han recuperat vols progressivament a mesura que s’han anat afluixant les restriccions, motiu pel qual han millorat les xifres respecte l’estiu 2020. Vicent Pallarès també ha comentat que s’ha de seguir institint en el mercat rus per tal de poder recuperar els vols quan la situació ho permeti, però sense deixar de banda el mercat holandès i italià.

Els membres de la Taula Gironina de Turisme van fer també una valoració de la temporada, amb un representant de la Federació d’Hostaleria de les comarques gironines, de l’Associació de Càmpings de Girona i de l’Associació Turística d’Apartament.

Per concloure l’acte, la Sra. Laia Cañigueral, Delegada del Govern a les Comarques Gironines, va fer la cloenda. A la seva presentació exposava: "Des del govern volem impulsar un Compromís Nacional per a un Turisme Responsable, un compromís transversal que tirarem endavant des de la planificació, la regulació i la comunicació; i hem iniciat els tràmits per aprovar una nova llei de Turisme de Catalunya".

Si et vas perdre la jornada pots recuperar-la al canal de Youtube de la Taula Gironina de Turisme.