Departament de Biologia > Perfil de la plaça de Professor/a Lector/a de l’Àrea de Genètica

Departament de Biologia

Perfil de la plaça de Professor/a Lector/a de l’Àrea de Genètica

Convocatòria 002/2023_LE de professorat Lector

Perfil de la plaça de Professor/a Lector/a de l’Àrea de Genètica

Maig de 2023

Docència

Docència dins de l’àrea de Genètica del Departament de Biologia. Capacitat d’impartir tan assignatures genèriques dels graus de la Facultat de Ciències com específiques de l’Àrea de Genètica en els estudis de Biologia i Biotecnologia (Genètica, Pràctiques de Genètica, Genètica Aplicada, Biotecnologia Animal, Genòmica).

Es valorarà

• Experiència en l’educació superior, sobretot en la formació de graduats en Biologia i Biotecnologia basada en metodologies actives i participatives per tal de desenvolupar un currículum competencial.
  • Experiència docent i activitat professional en l’àmbit de la Genètica.
  • Formació pràctica de graduats i postgraduats (Direcció de tesis de final de grau, master i doctorat)
  • Formació continuada per la docència en l’àmbit universitari.

Recerca

Investigació en la diversitat genètica en espècies d’interès pesquer i paràsits.

Es valorarà l'experiència prèvia en recerca i la capacitat d'integrar-se en una o diverses de les següents línies de treball:

• Recerca-acció participativa orientada al desenvolupament i utilització de marcadors moleculars per l’estudi de la diversitat genètica en poblacions naturals.
  • Recerca-acció participativa en l’anàlisi de l’estructura genètica-poblacional d’espècies explotades i els seus paràsits.
  • Recerca-acció participativa en estudis genòmics enfocats a la conservació de la biodiversitat d’espècies aquàtiques explotades.

Profile of the “Professor Lector” post in the area of Genetics

May 2023

Teaching

Teaching in the area of Genetics of the Department of Biology. Capacity to teach on general subjects related to the degrees at the Faculty of Sciences, as well as specific subjects of Genetics in the Biology and Biotechnology degrees (Genetics and Practical Genetics, Applied Genetics, Animal Biotechnology, Genomics).

The following merits will be taken into consideration:

• Teaching experience in Higher Education, especially in the training of graduates in Biology and Biotechnology based on active and participatory methodologies in order to develop a competent curriculum.
  • Teaching experience and professional activity in the field of Genetics.
  • Practical training of graduate and postgraduate students(Bachellors, Master and Doctorate theses supervision)
  • University teacher training courses

Research

Research on the genetic diversity in species of fishery interest and parasites.

Previous experience in research will be considered, as well as the ability to integrate into one or more of the following research lines:

• Action research focused in the development and use of molecular markers for the study of genetic diversity in natural populations.
  • Action research focused in the analysis of the genetic-population structure of exploited species and their parasites.
  • Action research focused in genomic studies aimed to the conservation of the biodiversity of exploited aquatic species.

__________

Termini de presentació de sol·licituds: del 16/05/2023 fins al 5/06/2023, ambdós inclosos.

Podeu trobar més informació a:

Treballa a la UdG

Seu electrònica UdG