Departament de Biologia > Oferta de contractació PROGRAMA SERRA HÚNTER

Departament de Biologia

Oferta de contractació PROGRAMA SERRA HÚNTER

El Departament de Biologia està interessat en contractar, dins del marc del Pla Serra Húnter un/a lector/a per l’àrea de Microbiologia. The department of Biology is interested in appointing, through the Serra Húnter programme a Tenure-eligible lecturer in Microbiology.

Categoria: Professor Lector / Tenure-eligible lecturer
Departament: Biologia / Biology
Àrea: Microbiologia / Microbiology
Referència: UdG-LE-120041

El Departament de Biologia està interessat en contractar, dins del marc del Pla Serra Húnter un/a lector/a per l’àrea de Microbiologia amb el següent perfil:

Docència: Es valoraran els següents punts:

• Experiència docent a diferents nivells en l’àmbit de la Microbiologia, ja sigui en assignatures de tipus teòric o pràctic, en Graus de Ciències com Biologia i Biotecnologia.
  • Capacitat per impartir docència en programes de postgrau i màsters en els que participa el departament.
  • Es valorarà com a mèrit addicional tenir experiència en la planificació i coordinació de l’activitat docent en assignatures amb grups nombrosos.

Recerca i transferència de coneixement: Es valoraran particularment l’experiència de recerca en línies similars o complementàries amb la recerca que es fa a l’Àrea de Microbiologia, en concret al Grup de Recerca de Microbiologia de la Malaltia Intestinal. Aquestes inclouen:

• Estudi de comunitats microbianes associades a malalties intestinals humanes.
  • Estudi dels mecanismes de patogenicitat i de les propietats probiòtiques dels microorganismes.
  • Desenvolupament de biomarcadors moleculars per al diagnòstic i/o prognòstic de malalties intestinals i metabòliques.
  • Aplicació de tècniques de seqüenciació massiva per la identificació i caracterització de comunitats microbianes (ex: seqüenciació d’amplicons dirigida, metagenòmica, metatranscriptòmica, seqüenciació de genomes i de transcriptomes).
  • Recerca en l’àmbit terapèutic i preventiu (vacunes, antimicrobians, etc).

Es valorarà positivament haver realitzat convenis amb empresa, patents, o tenir experiència en projectes de transferència del coneixement.

Position profile

The department of Biology is interested in appointing, through the Serra Húnter programme a Tenure-eligible lecturer in Microbiology.  The position call will be open with the following profile:

Teaching: The following aspects will be taken into consideration:

• Teaching experience on Microbiology at different levels, either in theoretical or practical subjects, in Bachelor's Degree in Biology and Biotechnology.
  • Capacity to contribute to post-graduate programmes in which the Department of Biology takes part.
  • Previous experience in the planning and coordination of subjects with large students groups will be considered an additional merit.

Research and knowledge transfer: Research experience in similar or complementary topics to those of the Microbiology Unit of the Department of Biology and, particularly, to those carried out by the Research Group on Microbiology of Intestinal Diseases, including:

• Study of microbial communities associated with human intestinal diseases.
  • Study of the mechanisms of pathogenicity and the probiotic properties of microorganisms.
  • Development of molecular biomarkers for the diagnosis and / or prognosis of intestinal and metabolic diseases.
  • Expertise on the application of high-throughput sequencing techniques for the identification and characterization of microbial communities (g. amplicon-targeted sequencing, metagenomics, metatranscriptomics, whole genome sequencing and transcriptome sequencing).
  • Research in the therapeutics and preventive healthcare fields (vaccines, antimicrobials, etc.).

Participation in Knowledge Technology Transfer (KTT) projects such as patent generation or contracts with private companies will be especially considered.