Departament d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors > El campus PRESUB acosta la robòtica submarina als estudiants de secundària

Departament d' Arquitectura i Tecnologia de  Computadors

El campus PRESUB acosta la robòtica submarina als estudiants de secundària

Del 16 al 20 de juliol té lloc la sisena edició del Campus PRESUB a les instal•lacions del Centre de Robòtica Submarina (Parc Científic i Tecnològic), amb la participació d’ una quinzena d’estudiants de secundària de diferents centres de les comarques de Girona.

L’objectiu bàsic d'aquests tallers és la realització d’activitats científico-tecnològiques de caire lúdic que resultin interessants i atractives que permetin incrementar el interès de la societat, i més concretament dels estudiants de secundària, per la tecnologia i que fomentin els valors propis de l’enginyeria. Aquest objectiu és compartit pel Consell Social de la Universitat de Girona i pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior que donen suport a aquesta edició d’estiu dels tallers de robòtica submarina.

D’altra banda, un dels interessos principals de l’Institut de Recerca en Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la UdG, és la realització d’activitats que facilitin la tasca de divulgació de la recerca en robòtica submarina que es porta a terme en el grup VICOROB, que és un referent molt important a nivell nacional i europeu en aquest camp del coneixement.

Per a poder assolir aquests objectius es proposen aquests tallers de robòtica submarina, la base dels quals és la construcció d’un robot submarí teleoperat completament operatiu mitjançant la utilització de materials fàcilment accessibles i de baix cost, i la realització de proves i missions realistes en la piscina de proves del Centre d’Investigació en Robòtica Submarina.

Durant aquesta setmana s’ha portat a terme aquesta 6a edició del campus PRESUB amb la participació de 14 estudiants de secundària dels centres: Institut de Celrà (Celrà), Institut Pere Alsius (Banyoles), Institut Jaume Vicens Vives (Girona), Escola Vedruna (Girona), Institut Illa de Rodes (Roses), Institut Ermessenda (Girona), Institut Josep Brugulat (Banyoles), La Salle (Cassà), Institut Vallvera (Salt) que han construït 4 robots submarins teleoperats (ROV), amb el suport dels professors i personal de la UdG: Xavier Cufí, Josep Quintana, Narcís Palomeras, Andrés El -Fakdi , Eduard Pascual i Anna Renart.

Aquests també tallers formen part de les activitats programades, en el marc del projecte FECyT ROVSTEAM, entre la Plataforma Oceànica de Canarias (PLOCAN) i la Universitat de Girona.