Càtedres de la UdG > Javier Padilla ens parla sobre la Salut i la Justícia al curs online "La Salut Desigual"

Càtedra de Promoció de la Salut

El 3 i 10 de febrer va tenir lloc el curs online "La Salut desigual: causes i propostes per millorar la salut de la població" dirigit a professionals de l’àmbit de la salut, social i altres interessats en la salut comunitària.

Més de 40 persones inscrites al curs online "La Salut Desigual" organitzat per la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona en col·laboració de Dipsalut.

Per a aquesta formació vam comptar amb Javier Padilla, metge de família i comunitat del Servicio Madrileño de Salud i membre del Colectivo Silesia.

A la primera sessió Javier va parlar sobre la salut com a element de justícia social, què son les desigualtats i què tenen a veure amb la salut i quins son els elements clau de les desigualtats en salut.

A la sessió del dia 10, va exposar com la COVID19 havia estat un element clau de desigualtat, incrementat unes desigualtats en salut ja preexistents. També va explicar com es  pot introduir l'equitat en el disseny de mesures per millorar la salut de la població i per últim va compartir eines d'avaluació d'impacte en l'equitat.