Càtedres de la UdG > Obertes les inscripcions al seminari presencial d'introducció i capacitació tècnica al Model PIO

Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

Per fomentar l'ús del Model PIO entre les organitzacions públiques i privades, l'OEIAC organitza un seminari presencial de mitja jornada d'introducció i capacitació tècnica el dia 18 d'octubre de 2022.

Introducció

Totes les organitzacions públiques o privades que desenvolupen, despleguen o utilitzen tecnologies de dades i sistemes d’intel·ligència artificial (IA) disposen des del passat 29 de juny d’una nova eina que els permetrà conèixer el grau d’adopció dels principis ètics fonamentals en l’ús d’aquestes tecnologies i, per tant, saber què els cal treballar i millorar per avançar cap a una adopció de la IA basada en l’ètica i en la responsabilitat. Aquesta és una iniciativa pionera per les seves característiques, ja que és la primera guia de verificació o checklist d’implementació i autoavaluació de dades i sistemes d’IA que, entre altres coses, permetrà a les organitzacions que la utilitzin obtenir una insígnia de qualitat de retorn.

Es tracta del Model PIO (Principis, Indicadors i Observables), el model d’autoavaluació organitzativa sobre l’ús ètic de dades i sistemes d’IA, dissenyat i desenvolupat pel mateix OEIAC amb el suport del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, de la Universitat de Girona i de la Fundació i2cat. El Model PIO suposa un pas més per avançar en la integració de la teoria a la pràctica de principis ètics fonamentals de la IA i contribuir així a l’objectiu últim de construir una IA que, entre altres, és més transparent, més explicable, més justa, més segura, més responsable i més sostenible.

Els objectius específics d'aquest seminari presencial de mitja jornada són:

• Proporcionar una panoràmica sobre la importància dels usos ètics de les dades i sistemes d'IA.
  • Demostrar la importància de l'autoavaluació com un pas ineludible i no substitutori a la regulació a través de la proposta del Model PIO.
  • Realitzar demostracions de capacitació tècnica del Model PIO a través de l'aplicació de Principis, Indicadors i Observables.

Les demostracions utilitzaran l'aplicació web del Model PIO , que ofereix dues opcions per a les organitzacions: una autoavaluació ràpida de posició i una autoavaluació de posició completa amb recomanacions. Totes dues avaluacions (ràpida i completa) han de servir per tal de conèixer com i fins a quin punt les organitzacions han pres consideració de 7 principis ètics.

Inscripcions

Aquest seminari és gratuït però cal inscriure's prèviament a través d’aquest formulari.

Alternativament, podeu enviar una expressió d’interès amb els vostres detalls de contacte (nom, cognoms i entitat) amb el tema “Participació seminari model PIO” a la següent adreça de correu electrònic: suport.oeiac@udg.edu

Horaris i lloc de realització

El seminari presencial d’introducció i capacitació tècnica al model PIO del dia 18 d'octubre començarà a les 10:30h i finalitzaran a les 13:30h, amb un refrigeri inclòs al final de les sessions.

El seminari tindrà lloc al Campus Montilivi, a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona. Per arribar-hi en transport públic o privat des de qualsevol indret només heu de clicar aquí.