Càtedres de la UdG > El Seminari d'Educació i Olimpisme presenta tota la programació per a la nova edició

Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

La jornada, que tindrà lloc el 12 de novembre i és organitzada per la Càtedra d’Esports i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, parlarà sobre la influència social i educativa de l’olimpisme. Enguany, es comptarà amb quatre ponències i una taula rodona en les quals participaran experts provinents diferents àmbits -política, història contemporània, gestió esportiva i l'alt rendiment-.

Entre els ponents de la quarta edició destaquen l’exdirector de la Fundació Barcelona Olímpica i membre de mèrit del Comitè Olímpic Espanyol Sr. Juli Pernas, el doctor en Sociologia i Vicedegà de la Universitat de València Dr. Ramón Llopis, el doctor en Filosofia i Ciències Dr. Luis V. Solar Cubillas, el periodista i Cap de secció d’Esports del diari ARA Sr. Toni Padilla i els ex esportistes olímpics Marta Bach i Rafael Jofresa, que participaran de la taula rodona que moderarà el periodista i expert en olimpisme Sr. Joan Manel Surroca.

La Càtedra d'Esport i Educació Física – Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona presenta tot el programa de la quarta edició del Seminari d’Educació i Olimpisme, que tindrà lloc el dissabte 12 de novembre a la sala de socis del Club Natació Banyoles. Aquesta edició, que té com a principal objecte d'estudi la influència social i educativa de l’olimpisme, comptarà amb quatre ponències i una taula rodona en les quals participaran experts provinents de diferents àmbits i amb coneixements de rellevància dins l’àmbit de l’olimpisme on aportaran la seva visió acadèmica, divulgativa, periodística o d’experiència personal com a esportista participant en uns Jocs Olímpics.

Programa del seminari

La jornada s’iniciarà amb l’acte inaugural que anirà a càrrec del Sr. Miquel Noguer, alcalde de Banyoles, la Dra. Sílvia Llach, vicerectora de territori i compromís social de la Universitat de Girona, i en Dr. Víctor López-Ros, director de la Càtedra d’Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona. Seguidament, es realitzarà la primera ponència, sota el títol de «Proposta pedagògica de l'olimpisme modern», a càrrec del Dr. Luis V. Solar Cubillas, que centrarà el debat en la proposta pedagògica sobre olimpisme elaborada per Pierre de Coubertin.

Seguidament, el periodista i cap de la secció d’Esports del diari ARA  i escriptor Sr. Toni Padilla realitzarà la ponència  «Olimpisme, de somni a escenari de la geopolítica», que parlarà sobre l’ideari de Pierre de Coubertin i com els Jocs Olímpics han sobreviscut als canvis socials. A les 12.30 h, el membre de mèrit del Comitè Olímpic Espanyol i ex president de la Fundació Barcelona Olímpica Sr. Juli Pernas, realitzarà la ponència «Barcelona '92, avançats al temps», on es realitzarà una revisió de les dates claus de l'arribada del concepte sostenibilitat al moviment olímpic i revisió del llegat dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992.

La jornada de dissabte continuarà a les 16 h amb la ponència del sociòleg i vicedegà de la Universitat de València Sr. Llopis Goig. La ponència, anomenada «L'olimpisme de la societat global. El COI i els JJOO com agent i vectors dels processos de globalització» s’analitzarà com viu la societat actual la realització d’uns Jocs Olímpics i què suposen en un món globalitzat.

El seminari seguirà a les 17:45 h amb la taula rodona «Jocs Olímpics, molt més que esport», moderada pel Sr. Joan Manel Surroca, historiador i periodista expert en la cobertura de diferents JJOO i en què hi participaran els ex esportistes olímpics Marta Bach, waterpolista que va participar en tres Jocs Olímpics, en Rafael Jofresa, ex jugador de bàsquet català que va participar en els Jocs Olímpics de Barcelona 1992 i el Sr. Juli Pernas, membre de mèrit del Comitè Olímpic Espanyol i ex president de la Fundació Barcelona. La setena edició culminarà a les 19:45 h amb una última sessió en què es valoraran i posaran en comú les conclusions del seminari.

Durant el mes de novembre i gràcies a la cessió d'imatges de la Fundació Barcelona Olímpica, es podrà visitar al Hall del Club Natació Banyoles l'exposició Emocions olímpiques, un recull de fotografies emblemàtiques i representatives d'alguns més moments més importants dels Jocs Olímpics celebrats a Barcelona l'any 1992.

Inscripcions a la jornada

Les inscripcions són gratuïtes i estan obertes fins l’11 de novembre. Les persones interessades poden reservar la seva plaça a l’apartat d’inscripcions de la pàgina web del Seminari clicant aquí.

Per a més informació:

Secretaria| Càtedra d’Esport i Educació Física UdG