Càtedres de la UdG > Miquel Martín guanya el premi Recvll de retrat literari amb un text sobre Joan Vinyoli

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

Els Premis Recvll de Blanes convoquen cada any el Premi Rafel cornellà-Joaquim Abril en la categoria de millor retrat literari. Enguany, el guardó se l'ha endut l'escriptor Miquel Martín (Begur, 1969) amb un retrat de Joan Vinyoli. Martín és autor de diversos estudis i aproximacions de l'obra de Joan Vinyoli, i ha col·laborat en diverses ocasions amb la Càtedra Vinyoli de poesia contemorània. Un dels trets destacables del retrat literari premiat, Joan Vinyoli, el gall salvatge, és que està escrit a partir de la veu ficcionada d'Isabel Abelló, la dona que Vinyoli va conèixer durant la Guerra Civil i que li va inspirar el vers "I must do something of my poverty" ("He de fer alguna cosa de la meva indigència"), una de les divises que ens ajuden a entendre el conjunt de l'obra vinyoliana.

El text Joan Vinyoli, el gall salvatge de Miquel Martín va ser publicat per El Punt/Avui el 20 d'abril, i el podeu recuperar en aquest enllaç.