Càtedres de la UdG > La Càtedra Vinyoli participa en una nova edició del cicle "Del poema a la cançó"

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

El cicle de converses sobre poesia, música i procés creatiu tindrà lloc durant el mes de setembre al Centre Cultural La Mercè (Girona). Una de les converses estarà dedicada a la poesia de Joan Salvat-Papasseit i comptarà amb la participació del cantautor Toti Soler.

Del poema a la cançó és un cicle sobre poesia i música, sobre com els músics d’avui interpreten la poesia de tots els temps. D'aquesta manera, amb el cicle "Del poema a la cançó", podrem descobrir els universos literaris de poetes emblemàtics com Maria Àngels Anglada, Salvador Espriu i Joan Salvat-Papasseit. Però també aprofundirem en el camí del cantautor per acostar-se a la poesia.

L'última conversa del cicle "Del poema a la cançó" 2020 tracatarà sobre la poesia de Joan Salvat-Papasseit. De formació autodidacta i extracció proletària, Salvat-Papasseit és un del representants més significatius de l'avantguarda històrica a Catalunya. Parlarem sobre la seva poesia amb Toti Soler, figura destacada de la música contemporània a Catalunya i del panorama de la Nova Cançó, i Margarida Casacuberta, directora de la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona.

La sessió sobre la poesia cantada de Joan Salvat-Papasseit tindrà lloc el dimecres 30 de setembre, a partir de les 19.00 hores, al Centre Cultural La Mercè de Girona. L'assistència és gratuïta, però cal inscriure's prèviament i reservar plaça a l'adreça electrònica emhu@ajgirona.cat, indicant nom i cognoms.