Càtedres de la UdG > Se celebra el Col·loqui de tardor "Poesia i silenci" en format virtual

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

Se celebra el Col·loqui de tardor "Poesia i silenci" en format virtual

El Col·loqui de tardor, que biennalment organitza la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona i l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, es va celebrar telemàticament el dissabte 21 de novembre de 2020

Col·loqui de tardor
Poesia i silenci

21 de novembre de 2020

El silenci és un dels elements vertebradors de l’obra poètica de Joan Vinyoli. L’autor va tractar aquesta temàtica no només des de la perspectiva metapoètica, sinó també com a símbol d’alguna cosa que resta per descobrir, entre d’altres sentits figurats. Així doncs, el silenci adquireix rellevància tant en l’impuls creatiu com també en el punt d’arribada que suposa un poema perfet. I no només en el cas de Vinyoli, sinó també en molts altres poetes contemporanis.

La Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona convoca a investigadors, estudiosos i lectors a participar en aquest espai de circulació d’idees que anomenem Col·loqui de tardor. Amb periodicitat biennal, el Col·loqui de tardor està obert a tota mena d’interpretacions i relectures de les obres poètiques contemporànies que guarden una estreta relació amb la poesia de Joan Vinyoli. Enguany, la tercera edició del Col·loqui de tardor estarà dedicada específicament a explorar les relacions entre la poesia i el silenci.

• 10.00h. Benvinguda i inauguració
  • 10.30h. Josep M. Sala-Valldaura: «Experiència, somni, silenci»
  • 11.30h. pausa
  • 12.00h. Rosa M. Mateu: «L’art del silenci i el silenci de les arts»
  • 12.30h. Jordi Oviedo: «Els silencis de Joan Vinyoli i Vicent Andrés Estellés: una anàlisi comparada»
  • 13.00h. Ricard Huerta: «El silenci com a patrimoni: persones sense veu, objectes muts»

• 17.00h. Presentació del fons documental Joan Vinyoli i visita guiada a l’Espai Vinyoli
  • 17.30h. Joan-Ignasi Elias: «La poètica del silenci: art i literatura»
  • 18.00h. Antoni Clapés: «De tocar el silenci. De dir la llum»
  • 18.30h. Presentació del llibre El vol i la corda. Sobre la poesia de Joan Vinyoli, de Josep M. Sala-Valldaura. Conversa entre l’autor i la directora de la Càtedra Joan Vinyoli, Margarida Casacuberta
  • 19.00h. Recital «Secreta gorga», a càrrec de Víctor Sunyol

Podeu recuperar l'enregistrament de les sessions aquí.