Campus Turisme > 30 milions d'euros per millorar establiments turístics

Campus Turisme

L’objectiu d’aquesta línia de finançament és facilitar que hotels, establiments turístics, càmpings i establiments de turisme rural puguin realitzar obres i reformes que els permetin millorar qualitativament les instal·lacions. Els establiments han de tenir la seva seu operativa a Catalunya i tenir una antiguitat mínima de 2 anys.

En concret, a través d’aquesta línia de préstecs, denominada “ICF Turisme”, es podrà finançar la millora de l’accessibilitat i la qualitat dels serveis i/o estades que impliquin obres o reformes. A més, la línia també contempla el finançament per dur a terme projectes d’eficiència energètica, així com projectes de recerca, desenvolupament i innovació que es desenvolupin i s’apliquin en els establiments turístics.

L’import dels préstecs oscil·larà entre els 60.000 i 1 milió d’euros i es podrà finançar el 100% del projecte. Pel que fa al termini, els sol·licitants podran demanar els préstecs a un màxim de 10 anys amb possibilitat d’un període de carència de fins a 2 anys.

L’ICF destina 30 milions d’euros a aquesta línia de préstecs i la Direcció General de Turisme aporta un total de 3.942.346,65 euros a un fons que servirà per bonificar fins al 2% del tipus d’interès. Els recursos per bonificar els interessos provenen de la recaptació de l’Impost sobre les estades es establiments turístics.

Aquesta iniciativa s’emmarca en l’eix 3 del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022 que destaca la necessitat de promoure les inversions i reinversions turístiques i per una efectiva mobilització de capitals privats per desenvolupar nous productes i serveis turístics o millorar els existents.

Gencat. (16/07/19). 30 milions d'euros per millorar establiments turístics. Generalitat de Catalunya. Recuperat de: http://empresa.gencat.cat/ca/detalls/article/30-milions-deuros-per-millorar-establiments-turistics