Campus de la Salut > Se celebra la primera sessió del cicle de tallers per promoure la innovació en Envelliment Saludable

Campus Salut

La primera sessió d’aquest cicle, que va tenir lloc el passat 10 de febrer, girava a l’entorn de l’eix “Desenvolupar evidència científica sobre la identificació i estimació de l’impacte dels determinants en l’envelliment saludable”

El Campus Salut, el Campus Cohesió i Compromís Social i l’IDIBGI han organitzat el cicle de Tallers demostratius per promoure la recerca i la innovació en Envelliment Saludable amb l’objectiu de crear un espai adreçat a investigadors, empreses, administracions i altres entitats interessades a conèixer eines i recursos per aplicar als seus projectes de recerca o processos d’innovació.

La sessió del dia 10 va constar de tres tallers breus, a través dels quals els participants van poder conèixer diferents recursos i estratègies de gran utilitat per la identificació i estimació de l’impacte dels determinants en l’envelliment saludable.

La sessió, moderada el Dr Rafel Ramos, director científic del Campus Salut, es va iniciar amb la intervenció del Dr Josep Puig, radiòleg de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI), investigador del Grup Imatge Mèdica de l'Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) i professor associat del Departament de Ciències Mèdiques de la Universitat de Girona, que va presentar el projecte “Imagenoma de l’Envelliment” un enorme repositori de dades que integra informació sobre la relació entre les característiques personals i sociodemogràfiques, els estils de vida i la prevalença de factors de risc i de malalties cròniques de la població adulta de Girona.

En segon lloc el Sr Pau Batlle, coordinador de l'bservatori sobre determinants socials i desigualtats en salut i benestar, ens presentà els objectius i característiques de l’bservatori, un recurs del territori que ofereix informació útil i de qualitat sobre l’estat de salut i els factors que la condicionen i així mostrar la distribució de les desigualtats amb el màxim nivell possible de desagregació i intersecció pels eixos de desigualtat (sexe/gènere, territori, classe social, edat i origen/procés migratori).

Finalment, el Dr. Marc Saez, investigador principal del Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS), Universitat de Girona i membre del CIBER de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP), realitzà una intervenció centrada en mostrar algunes de les eines per tal que, sense tenir coneixements especialitzats, es pugui interpretar críticament l’evidència sobre el impacte dels determinants mediambientals sobre l’envelliment saludable.

Aquest cicle consta de tres sessions virtuals, incloent tres tallers cadascuna i emmarcades en tres de les cinc línies estratègiques en les que es van concretar les propostes sorgides del Fòrum Innovem en Envelliment Saludable celebrat el mes de juliol del 2020. Les properes sessions seran les següents:

• Sessió 2. Dijous 17 de febrer, de 13h a 15h. Promoure la recerca sobre estratègies d’implementació i efectivitat d’intervencions per a la promoció de l’envelliment saludable
  • Sessió 3. Dijous 24 de febrer, de 13h a 15h. Promoure la recerca en noves tecnologies i en recursos comunitaris per la promoció de l’envelliment saludable

DESCARREGA’T LES PRESENTACIONS

L'bservatori sobre determinants socials i desigualtats en salut i benestar

Pau Batlle, responsable de l'observatori sobre determinants socials i desigualtats en salut i benestar

Presentació Observatori

Imagenoma de l’Envelliment: integració dels determinants biològics i socials que afecten el procés d’envelliment.

Dr Josep Puig, radiòleg de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI) i investigador del Grup Imatge Mèdica de l'Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI)

Presentació Imagenoma

Mètodes estadístics per avaluar l’impacte dels determinants mediambientals en l’envelliment saludable.

Prof. Dr. Marc Saez, Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS), Universitat de Girona, CIBER de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP)

Presentació Mètodes estadístics