Campus de la Salut > S’obre la convocatòria 2022 de la beca “e-health COMG” per a projectes en tecnologies de la salut

Campus Salut

• L’ajut, dotat en 12.000 euros, s’adreça a treballs que aportin solucions tecnològiques que contribueixin a millorar la salut i la qualitat de vida • L’any passat la beca va ser per un projecte de realitat virtual per a la rehabilitació motora i funcional de pacients amb ictus

El Campus Salut de la Universitat de Girona i el Col·legi Oficial de Metges de Girona (COMG) obriran, a partir de demà, i fins el 14 de març, la convocatòria 2022 de l’ajut “e-health COMG” per a projectes de recerca i d’innovació en tecnologies de la salut.

L’objectiu d’aquest ajut, dotat amb un màxim de 12.000 euros, és promoure projectes de recerca i d’innovació que donin com a resultat solucions tecnològiques que contribueixen a millorar la salut i la qualitat de vida de les persones, que dotin als professionals sanitaris d’eines i mecanismes que contribueixin a la millora de l’assistència sanitària i que millorin la sostenibilitat del sistema sanitari.

Els projectes presentats han de potenciar treballs transversals i multidisciplinaris que agrupin un grup clínic de qualsevol institució assistencial de les comarques gironines i un grup de recerca de la Universitat de Girona. Almenys un investigador principal del projecte ha d’estar col·legiat al COMG. La resolució de la beca es donarà a conèixer entre el 21 de març i el 29 d’abril.

La beca més quantiosa del COMG

L’e-health COMG és la beca més quantiosa que atorga al COMG de les 6 ajudes anuals que dona a la formació i a la investigació. Constitueix una aposta de l’entitat col·legial, que va crear el 2018, atès que la implantació de les TIC en salut es visualitza com un dels elements més transformadors del model assistencial de salut i social.

Projectes becats fins ara

El 2021 l’ajut va finançar el projecte “Desenvolupament d’un projecte de realitat virtual per a la rehabilitació motora i funcional de pacients amb ictus”. El projecte proposava desenvolupar un entorn de rehabilitació basat en la realitat virtual immersiva, és a dir, aquella que integra els usuaris mitjançant l’ús d’ulleres 3D, guants elèctrodes i controladors inalàmbrics en un ambient on es bloqueja tota la percepció del món real i amb el qual només s’interactua amb imatges generades informàticament. L’aplicació pretén que els pacients puguin treballar des del centre rehabilitador però també des de casa perquè el pacient pugui continuar el procés. Estava dirigit per la investigadora Yolanda Silva.

En la 3a convocatòria (2020), la beca e-health COMG va recaure en el projecte “Recepta Blava” que tenia com a objectiu avaluar, mitjançant rellotges intel·ligents, si la pràctica de l’snorkel podia contribuir a millorar paràmetres fisiològics com la freqüència cardíaca, la pressió arterial i les hores de son en pacients oncològics i, d’aquesta manera, augmentar el seu benestar. El projecte estava liderat pels investigadors Josep Lloret i Eva Fontcoberta.

En la 2a convocatòria (2019), la beca va contribuir al disseny de e-tutorials per a les intervencions oncològiques abdominals. Un projecte a càrrec dels investigadors Francisco Reina de la Torre, Anna Carrera, Ramon Farres, Pere Planellas i Laia Falgueras.

En la 1a convocatòria (2018), l’ajuda va finançar un prototip d’eina per a formular recomanacions terapèutiques pel tractament de pacients amb Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) a càrrec dels investigadors Domènec Serrano i Xavier Castells.

Consulta les bases de la convocatòria

Formulari de sol·licitud ajut E-Health