Campus Patrimoni > Visita de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a la UdG

Campus Patrimoni Cultural i Natural

Visita de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a la UdG

Va exposar els plans de futur del Departament, que passen per la defensa de la sostenibilitat, la biodiversitat, l’economia blava, la distribució en curt o la cogestió.

El dia 25 de setembre la consellera Teresa Jordà va visitar la UdG per tal d'establir línies de col·laboració entre totes dues institucions. És la primera vegada que una consellera d’Agricultura visita la Universitat de Girona. La va rebre el rector al Parc Científic, acompanyat de les vicerectores de recerca i territori, i de representants de departaments, instituts i facultats que treballen en docència i recerca relacionada amb l’àmbit agroalimentari.

La consellera Teresa Jordà va exposar els plans de futur del Departament, que passen per la defensa de la sostenibilitat, la biodiversitat, l’economia blava, la distribució en curt o la cogestió. Va defensar la necessitat d’un canvi radical per posar al dia el sector i va exposar la gran necessitat de treballar de manera transversal, atès que l’alimentació interpel·la la majoria de les àrees de Govern. Va informar dels 10 projectes transformadors que s’acaben de presentar, dins el Pla de reactivació i transformació del sector agroalimentari a Catalunya, per tal que des de la Universitat es valori si alguns dels projectes de recerca hi poden encaixar.

Es va fer palesa la necessitat d’establir sinergies entre l’Administració i els grups de recerca, per tal d’aprofitar l’expertesa dels investigadors, ajudar a captar l’interès per la formació de professionals en aquest àmbit, fomentar les vocacions científiques, visibilitzar la recerca universitària, -oferir les infraestructures singulars de la Universitat al territori i enfortir la relació amb els diferents ens.