Campus Comunicació > Presentació del mapa “La Història de la ciutat de Girona a través dels seus mitjans de comunicació"

Campus Comunicació Cultural i Corporativa

El Campus de Comunicació Cultural i Corporativa exposa un projecte amb un recorregut pels més de dos-cents anys d'història dels mitjans a la ciutat.

El Campus de Comunicació Cultural i Corporativa ha presentat dimarts, al Col·legi de Periodistes, el mapa/itinerari “La Història de la ciutat de Girona a través dels seus mitjans de comunicació”.

L’acte l’ha presentat pel vicerector de projectes estratègics de la Universitat de Girona, Josep Calbó  i el President de la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Ventura. En l’esdeveniment hi ha intervingut el Director Científic del Campus de Comunicació  Cultural i Corporativa de la UdG, Lluís Costa i l’investigador del Grup de Recerca en Comunicació Social i Institucional (GRSCSiI).

En la presentació s’ha mostrat el mapa interactiu que te com a fil conductor els mitjans de comunicació de Girona, per transitar per diversos punts de la ciutat a partir d’episodis i fets rellevants i significatius explicats sota l’òptica d’aquests mitjans. El recorregut s’ha plantejat sota criteris cronològics, i arrenca a finals del segle XVIII amb l’aparició del primer periòdic a Girona i es clou a l’actualitat.

Els ponents han remarcat la importància dels mitjans de comunicació, ja que formen part del patrimoni cultural d’un país. El projecte proposa un sintètic recorregut pels més de dos-cents anys d’història d’aquests mitjans a la ciutat de Girona, amb una clara voluntat de transportar al ciutadà pels viaranys que faciliten la comprensió d’un fenomen –el comunicatiu– absolutament indestriable de l’existència de l’individu en societat, i que alhora permeten conèixer i saber interpretar moments significatius de la història de la ciutat.

L’objectiu prioritari de l’itinerari és aprofundir en el coneixement de la ciutat de Girona, de la seva gent i dels seus mitjans de comunicació, i oferir de manera didàctica i lúdica plataformes i estratègies que permetin al ciutadà gironí –i al visitant– recorre i experimentar, de manera virtual i física, indrets, carrers, places i moments de la ciutat.

L’elaboració de l’Itinerari ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona, els alumnes de l'assignatura de Llengua i Mitjans del Grau de Comunicació Cultural de la Facultat de Lletres de la UdG i l’equip del projecte: Francesc Casadellà, Marta Faixedas, Sara Carrés, Marta Baserba i Joel Medir.

Consulta l’itinerari: https://sites.google.com/view/itinerari-girona/