Campus Comunicació > Defensa de la tesi doctoral "Els mitjans digitals de proximitat. El cas del Grup Nació Digital"

Campus Comunicació Cultural i Corporativa

Es defensa la tesi doctoral “Els mitjans digitals de proximitat. El cas del Grup Nació Digital”, escrita per Mònica Puntí i dirigida pel Dr. Lluís Costa Fernández.

Mònica Puntí Brun defensa la tesi doctoral “Els mitjans digitals de proximitat. El cas del Grup Nació Digital”, dirigida pel Dr. Lluís Costa Fernández; la investigació analitza els mitjans digitals de proximitat a Catalunya a través del cas del Grup Nació Digital (GND). Principalment s’ha utilitzat la metodologia qualitativa amb les tècniques de l’estudi de cas i les entrevistes en profunditat i semiestructurades a l’equip directiu del Grup i als responsables dels mitjans digitals de proximitat. Aquesta metodologia s’ha combinat amb la quantitativa a través de l’anàlisi de contingut.

La principal conclusió que exposa Mònica Puntí és que les claus de l’èxit han estat el model d’informació de proximitat, que ha permès l’expansió del Grup en el territori i el creixement de la seva audiència, i la tecnologia, amb una innovació constant i un sistema de gestió de continguts propi. Una altra conclusió és que les característiques bàsiques dels cibermitjans, és a dir, hipertextualitat, multimedialitat i interactivitat, encara es poden desenvolupar més en el sector dels mitjans digitals de proximitat. Finalment, ha observat que el model de negoci més estès actualment és la gratuïtat, com és el cas del GND, però que s’està tendint a buscar noves formes de finançament basades en el pagament. Per acabar, Mònica Puntí apunta un fragment de l’entrevista que es va fer a Miquel Macià: “Les eines d’Internet són un gran avantatge i la tecnologia ha significat un canvi, però el procés d’elaboració d’una notícia, el que fa un periodista és el mateix que fa 30 anys”.

El tribunal ha estat constituït pel Catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, Dr. Josep Maria Casasús i Guri, el Catedràtic de la Universitat de Santiago de Compostel·la, Dr. Xosé López García, i el Professor Titular de la Universitat de Girona, Dr. Joan Ferrer Costa.