Campus Comunicació > La Fundació Valvi acull la presentació del "Comunicació, educació i compromís social"

Campus Comunicació Cultural i Corporativa

El director científic del Campus Comunicació, Lluís Costa, va presentar el llibre acompanyat per Laia Pèlach, educadora i regidora de la CUP per Girona, i Salomó Marquès, professor d'educació de la UdG jubilat.

El passat 23 de març de 2017 es va realitzar, a la Fundació Valvi, la presentació del llibre 'Comunicació, educació i compromís social' del Grup de Recerca en Comunicació Social i Institucional de la UdG (CSiI). El llibre és un recull de les reflexions i conclusions de les IV Jornades Internacionals de Comunicació i Societat (novembre del 2015), que portaven com a títol "Educació i Comunicació. Reptes i oportunitats en contextos de diversitat".

La presentació de l'obra va començar de la mà de Lluís Costa, coeditor d'aquesta, juntament amb Mònica Puntí, que va aprofitar per presentar als assistents el Grup de Recerca en Comunicació Social i Institucional de la UdG, exposant la seva funció i objectius. Tot seguit, Costa va afegir una sèrie d'agraïments als integrants del grup i participants de les jornades en comunicació que van portar a realitzar el llibre, així com a la Universitat de Girona, per facilitar l'edició i difusió d'aquest.

La segona intervenció va ser la de Laia Pèlach que, amb un to reivindicatiu, va remarcar la necessitat de què la comunicació fos clara, igualitària i unificadora. Pèlach, a més, va aprofitar per recalcar que el món de la comunicació encara és dels homes i que cal un gran canvi per fer-lo més equitatiu, pel que fa al gènere. Un canvi, diu, que ha de començar a les escoles.

La presentació va acabar amb la intervenció de Salomó Marquès que, reafirmant els comentaris de Pèlach, va afegir que l'educació dels infants i universitaris depèn, sobretot, dels educadors i que, per tant, el sistema educatiu ha d'estar preparat per poder oferir el canvi. A més, com a cloenda, Marquès destacà la necessitat de seguir llegint i formant-se, doncs això és el que ens permet comunicar-nos amb raó de saber i conscients dels nostres actes.

El llibre del Grup de Recerca CSiI s'insereix en la línia de treball que proposa la interrelació entre els àmbits de l'educació i la comunicació, amb l'objectiu de donar respostes a les actuals exigències i necessitats d'una societat constituïda des de contextos de diversitat.