Campus Comunicació > La UdG estudia la comunicació i la transparència de Sarrià de Ter

Campus Comunicació Cultural i Corporativa

La UdG estudia la comunicació i la transparència de Sarrià de Ter

El rector de la UdG, Quim Salvi, l’alcalde de Sarrià de Ter, Narcís Fajula, i el director científic del Campus Comunicació Cultural i Corporativa, Lluís Costa, han presentat els resultats de l’estudi “Anàlisi, diagnosi i proposta de millora de la comunicació i la transparència al municipi de Sarrià de Ter”.

L’Ajuntament de Sarrià de Ter i el Campus de la Comunicació Cultural i Corporativa de la Universitat de Girona van signar un conveni de col·laboració l’any 2017 per a l’elaboració d’un estudi amb el títol “Anàlisi, diagnosi i proposta de millora de la comunicació i la transparència al municipi de Sarrià de Ter”.

Aquesta col·laboració va néixer amb la intenció de donar resposta a les necessitats comunicatives actuals de l’Ajuntament de Sarrià, oferint serveis d’assessorament, acompanyament i enfortiment de capacitats per millorar la comunicació municipal des d’una perspectiva integral, incloent els mitjans de comunicació municipals, la transparència i la reputació institucional del govern municipal de Sarrià de Ter. Al llarg dels anys 2017 i 2018, l’estudi s’ha desplegat en l’estratègia de comunicació, la ràdio –un dels principals canals-, la web i la presència a les xarxes socials.

Tenir una anàlisi acurada de la comunicació a Sarrià de Ter “per ser cada vegada més a prop de la ciutadania” és, segons Narcís Fajula, alcalde del municipi, l’objectiu últim d’aquesta col·laboració. Per a Lluís Costa, director de l’estudi, la clau per a la millora de la comunicació no rau en donar més informació, que ja es dona, sinó en fer-la més visible i llegible emprant infografies i llenguatge multimèdia. El rector de la UdG, Quim Salvi, ha destacat l’èxit del treball en xarxa dels campus sectorials al servei del territori.

Aquest estudi s’ha dut a terme per part dels investigadors del Campus de la Comunicació Cultural i Corporativa de la Universitat de Girona. Els Campus de la UdG són plataformes relacionals amb un clar plantejament market driven, que tenen per objectiu principal facilitar proactivament la relació entre les empreses i les institucions i la Universitat de Girona, sobre la base d’una relació continuada, a través d’una interlocució personalitzada i única amb la Universitat de Girona. La funció dels Campus és, doncs, unir universitat i societat, procurant establir lligams permanents amb les empreses, institucions i persones per intentar millorar conjuntament.

En concret, el Campus Comunicació Cultural i Corporativa és l’instrument fonamental per treballar en l’àmbit de les estratègies comunicatives, de la transparència informativa, el retiment de comptes i la Responsabilitat Social Corporativa, espais de demanda emergents que han de constituir-se en un factor diferenciador de la UdG i en un nínxol d’ocupabilitat pels nostres graduats. L’àmbit temàtic de la comunicació cultural també ha de portar a repensar i elaborar fórmules i estratègies de desenvolupament social i de difusió del coneixement i aplicació de les TIC, afavorint la innovació social, que representa un factor altament positiu pel fet que les innovacions socials capaciten als ciutadans i creen noves relacions socials i models de col·laboració, a més d’oferir respostes a les necessitats socials i d’abordar els reptes de la societat. El Campus Comunicació Cultural i Corporativa s’integra de diversos Grups de Recerca i Càtedres especialitzades en el camp de la comunicació cultural i corporativa.