Campus Alimentació > Jornada sobre Grups Operatius catalans: anàlisi de necessitats d’innovació del sector agroalimentari

Campus Alimentació i Gastronomia

El Campus d’Alimentació i Gastronomia, l’IRTA i el Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la UdG han organitzat una jornada tecnològica per presentar la nova convocatòria del programa Grups Operatius del DARP

El 27 de maig s’ha dut a terme una nova jornada tecnològica en format virtualorganitzada entre el Campus d’Alimentació i Gastronomia, l’IRTA i el Patronat de l’Escola Politècnica Superior. La jornada ha presentat la nova convocatòria de subvencions del programa Grups Operatius del DARP dirigida a les empreses del sector agroalimentari.

Els Grups Operatius consisteixen en l’associació de diversos socis (mínim 2) amb interessos comuns entorn d’un projecte d’innovació específic i pràctic. Pot formar part d’un Grup Operatiu qualsevol entitat o empresa vinculada amb el sector agroalimentari. Els membres d’un Grup Operatiu es comprometen a treballar junts i activament per resoldre un problema específic sectorial i/o territorial o aprofitar una oportunitat concreta. Aquest ajut preveu que com a mínim un 20% de la despesa elegible es destini a la contractació d’una universitat o centre de recerca.

Durant la Jornada s’ha presentat la convocatòria 2021 i els testimonis de dues empreses que ja hi han participat, com són Sant Dalmai i Frit Ravich. Els participants tenen la possibilitat de concertar una sessió de treball amb investigadors o tècnics de les entitats organitzadores amb la finalitat de resoldre dubtes d’innovació i obtenir assessorament per a la presentació de projectes a la convocatòria.

A la jornada han participat Carmen Carretero com a directora científica del Campus Alimentació i Gastronomia i Francesc Borrisser, de l’Àrea d’Indústria Alimentària de l’IRTA, que s’encarregaven de presentar la sessió. La cap del Servei d’Innovació Agroalimentària, Maria Josep de Ribot, ha explicat els detalls de la convocatòria del 2021. Posteriorment, l’Elena Beltran, directora tècnica de Sant Dalmai, SAU i Silvia Ramos, I+D, Frit Ravich, han explicat la seva experiència en la gestió de dos projectes finançats per aquest programa.

Presentació Grups Operatius: Convocatòria 2021 - DARP

Presentació Sant Dalmai - Grups Operatius