Campus de l'aigua > La UdG acompanyarà a l’Ajuntament de Girona en el procés participatiu del nou servei d’aigua

Campus Aigua

El Campus Aigua i el Campus Cohesió i Compromís Social, encapçalats per la Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible, han signat un conveni amb l’Ajuntament de Girona per acompanyar el procés per dissenyar l’òrgan de participació que regirà el nou servei d’aigua de les ciutats de Girona, Salt i Sarrià de Ter

La Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible, dirigida per l’investigador Marco Aparicio, té l’encàrrec de dinamitzar aquest procés de forma participada amb la ciutadania, assegurant la transversalitat d’actors i afavorint la transparència i la implicació en el seu funcionament i govern.

El projecte implicarà un procés de debat amb els principals actors polítics i socials de la ciutat i impulsarà accions de sensibilització de la Nova Cultura de l’Aigua a la ciutat, que ha mostrat la seva voluntat d’aprofundir en el camp de la remunicipalitzacio del servei de l’aigua.

Aquest projecte s’allargarà fins al 31 de juliol de 2021 i representa un pas endavant en els objectius estratègics dels campus sectorials pel que fa a l’aproximació multidisciplinària a la resolució dels reptes del sector de l’aigua i del sector social, en aquest cas. Així mateix, en la relació de la UdG amb els agents territorials de l’entorn.

En l’àmbit d’aquest projecte, aquesta aliança s’emmarca en el treball que diferents investigadors estan duent a terme entorn els comuns urbans i els serveis públics, sent una de les línies de treball la revisió de la comprensió del que és públic des del marc dels comuns. Des d’aquesta perspectiva, existeix una relació profunda entre l'organització dels serveis bàsics i el seu arrelament en les persones, les cures i la sostenibilitat.

El servei d’aigua urbana és un dels àmbits on s’han engegat diversos processos de revisió d’aquesta relació al llarg del territori català. Un exemple, que inspira el projecte de servei que s’està treballant a Girona, és l’Observatori de l’Aigua de Terrassa.

Amb aquest projecte, s’inicia un camí important per la ciutat de Girona i les altres poblacions que conformen el Sistema Girona.