Inici de la segona edició del programa de Mentoria UdGAlumni

El dimarts 18 de gener hem iniciat la segona edició del programa de Mentoria UdGAlumni amb una trobada virtual amb els mentors/es i mentees que hi participen. La connexió ha servit per donar el tret de sortida al programa, el qual compta amb un total de 20 aparellaments.

La sessió ha començat amb la benvinguda de la vicerectora d'estudiantat, mobilitat i ocupació, Sara Pagans, la qual ha agraït la participació de totes les persones participants i ha destacat: "a la UdG tenim molt present que una de les nostres tasques és retornar a la societat allò que la societat ens ha donat abans. I això és el que pretén aquest programa: aprofitar l’experiència d’aquelles persones que ja s'han format i tenen coneixement del món professional per acompanyar, d’una manera molt individualitzada, les persones que s'hi incorporen."

A continuació, la cap de l'Oficina Universitat Empresa, Anna Albar, ha explicat els recursos d'orientació i inserció que s'ofereixen des de la Universitat de Girona i que es posen a disposició de tots els participants en el programa: càpsules formatives, recursos en línia, tutories amb l'orientadora professional de la UdG o els programes d'inserció subvencionats que es gestionen des de l'OUE.

Seguidament, la persona que en farà el seguiment, Mar Ortega, ha donat algunes pautes i consells als mentors/es i mentees participants i ha detallat el funcionament i calendari del programa.

Per acabar, s'ha obert un torn de preguntes, en el qual s'han resolt dubtes i algunes de les persones mentores que ja hi havien participat en l'edició anterior han destacat la seva grata experiència i ganes de repetir.

En aquesta segona edició s’han creat 20 tàndems, els quals s'han aparellat segons criteris de formació i experiència. S'han inscrit un total de 24 mentees i 23 mentors Tres mentees s’han acabat derivat a altres programes d’inserció que promou l’Oficina Universitat Empresa i tres mentors han quedat, de moment, sense aparellar.

L’objectiu del programa és posar en contacte Alumnis (mentees) que vulguin rebre un assessorament, consells i acompanyament en el seu inici professional amb Alumnis (mentors/es) que ja tenen experiència i trajectòria professional. A partir d'aquí les parelles iniciaran les seves trobades i, segons el calendari previst, es preveu fer una trobada de seguiment el pròxim mes de març i una trobada final al mes de juny per posar en comú les experiències i fer una valoració de tancament del programa.

Web del programa: Mentoria UdGAlumni