El cicle ha reunit durant els dijous de juny especialistes de la Universitat de Girona (UdG) a El Modern per abordar els eclipsis des de perspectives científiques, històriques i artístiques.
La
Universitat de Girona (UdG) va cloure ahir el cicle de conferències “Caminant
cap a l'eclipsi. Diàlegs entre ciència i humanitats”, una proposta cultural i
divulgativa que, al llarg dels quatre dijous del mes de juny, ha ofert una
aproximació transversal al fenomen dels eclipsis. Les sessions s'han celebrat a
El Modern i han comptat amb la participació de professors i especialistes de la
Universitat.
Imatge de la primera sessió del cicle Caminant cap a l'eclipsi
La quarta
i darrera conferència, celebrada el dijous 25 de juny, ha posat el punt final a
un cicle que ha combinat coneixements científics, històrics i artístics per
aprofundir en la comprensió dels eclipsis des de diferents disciplines. La
iniciativa ha buscat fomentar el diàleg entre la ciència i les humanitats i
acostar aquest fenomen astronòmic al conjunt de la ciutadania.
L'organització
del cicle s'emmarca en el context del proper eclipsi solar del 12 d'agost, un
esdeveniment astronòmic de gran interès que serà visible parcialment des de
gran part de Catalunya i que ha despertat una notable expectació tant en
l'àmbit científic com entre el públic general.
Imatge de la tercera sessió del cicle Caminant cap a l'eclipsi
Les
quatre sessions han estat moderades per Sílvia Simon i Àngel Quintana, delegats
del rector de la UdG en matèria de cultura científica i de llengua i cultura,
respectivament. Totes les activitats han estat d'entrada lliure i han comptat
amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona.
Imatge de la segona sessió del cicle Caminant cap a l'eclipsi