Universitat de Girona

La família de Jaume Vicens Vives dona l’arxiu personal de l’historiador a la Universitat de Girona

L’arxiu conté documents inèdits amb un gran valor per la recerca, com la correspondència que Vicens Vives va mantenir amb Josep Pla. La donació s’afegeix als 3.000 llibres, revistes i manuscrits que la família de l’historiador va fer l’any 1988 a la Biblioteca de la UdG.

L’any 1988, la vídua i els hereus de l’historiador Jaume Vicens Vives van cedir la seva biblioteca al Col·legi Universitari de Girona, llavor del que havia de ser la Universitat de Girona (UdG). El fons, que està compost per 3.000 llibres, revistes i manuscrits, ha esdevingut un dels denominats “Fons Especials” més consultats a la Biblioteca de la Universitat de Girona que des d’aleshores el custodia, difon i preserva.

Enguany, el fons s’enriqueix amb la donació que fa la família Vicens de la totalitat de l’arxiu personal de l’historiador. Es tracta de 42 caixes que contenen la documentació generada en el transcurs de la seva activitat acadèmica, dels seus projectes professionals i del seu intens associacionisme.

A més a més, l’arxiu conté documents inèdits amb un valor especial per a la recerca: la correspondència que Vicens Vives va mantenir amb historiadors (Raymond Carr, Pierre Bonnassie), deixebles (Joan Reglà i Josep Fontana) i personatges il·lustres (Josep Pla, Josep Ferrater, Claudio Sánchez Albornoz) que aportaran llum sobre el pensament i el moment històric en que va viure.

Aquesta correspondència, d’altra banda, de ben segur que permetrà completar i establir reciprocitats amb altres Fons Especials custodiats per la Biblioteca de la Universitat com són el fons Pierre Vilar o el fons Joan Reglà.