Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Universitat de Girona

La Càtedra Hipòlit Nadal i Mallol llança un pòdcast sobre les revistes catalanes més influents

Les sis peces radiofòniques estan centrades en sis revistes catalanes de referència. El projecte ha comptat amb la col·laboració de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) i la participació dels alumnes de l’assignatura de Comunicació Local del Grau de Comunicació Cultural de la UdG.

La Càtedra Hipòlit Nadal i Mallol de revistes en català de la Universitat de Girona (UdG) ha creat un pòdcast sobre les revistes que més han marcat la història de la premsa catalana. Amb la col·laboració de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) i la participació dels alumnes de l’assignatura de Comunicació Local del Grau de Comunicació Cultural de la UdG s’han enregistrat sis peces radiofòniques centrades en sis revistes catalanes de referència: Cavall fort, Enderrock, Sàpiens, Esguard, Fosbury i Vèrtex.

El projecte titulat “La difusió de les revistes en català a través del pòdcast”, que ha estat enregistrat a la seu de l’Institut d’Estudis Gironins (Masia de la Torre, Girona), està disponible des del 6 de maig a la plataforma Spotify i es poden escoltar a través d’aquest enllaç.

El propòsit de la Càtedra és l’estudi, la recerca, la docència i la transmissió de coneixement al voltant del periodisme, la comunicació i les revistes en català. És una forma de la UdG per involucrar-se en la ciutat i, alhora, fer que els alumnes del Grau de Comunicació Cultural tinguin una primera presa de contacte amb el món de les entrevistes radiofòniques.

Una quarantena d’estudiants de l’assignatura Comunicació Local, impartida per Lluís Costa, director de la Càtedra, han estat els encarregats d'escollir les temàtiques a tractar i dividir-se en grups segons els seus interessos. Les entrevistes, d'una durada aproximada de vint minuts, han estat elaborades pels mateixos estudiants amb l'ajut dels tècnics audiovisuals Sisu Garcia i Joan Roure. Costa destaca que la finalitat el projecte és continuar reivindicant les revistes en català i, a més, fer-ho en un dels nous formats com és el del pòdcast.

La presentació de la iniciativa ha tingut lloc el 8 de maig al Saló de Descans de l’Ajuntament de Girona. Hi han participat la vicerrectora de Territori i Compromís Social, Sílvia Llach, el director de la Càtedra i la regidora de llengua catalana, Núria Riquelme, que ha celebrat la inclusió d'un nou pòdcast en català i ha emfatitzat el retrocés que està patint la llengua catalana. “A Girona tenim clar que també ens hi hem de posar, que no som un oasi, sinó que patim el mateix retrocés que tot el país” ha apuntat Riquelme.

Al final de l'acte sis dels estudiants han explicat les seves propostes i s'han pogut visionar imatges del procés de gravació de les entrevistes així com escoltar-ne alguns fragments.