Universitat de Girona

Les Jornades 0-6 anys reivindiquen el paper de l’art per afavorir l’aprenentatge dels infants

La 13a edició de les Jornades 0-6 tenen lloc avui i demà al Centre Cultural La Mercè de Girona amb la participació de més d’un centenar de professionals de l’àmbit de l’educació infantil.

L’Auditori de La Mercè acull avui i demà la tretzena edició de les Jornades 0-6 anys, un punt de trobada entre professionals de l’àmbit de l’educació infantil. Sota el lema “Art i aprenentatge: un binomi transformador”, l’esdeveniment posarà en valor la capacitat transformadora d’incorporar l’art en la vida escolar dels infants des de l’educació infantil per a afavorir l’aprenentatge globalitzat i un desenvolupament harmònic i integral.

Les jornades estan organitzades conjuntament per l’Ajuntament de Girona, l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach – Servei d’Aprenentatge i Innovació Docent (ICE - SAID) i la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG). Les jornades reuniran més d’un centenar de professionals de l’educació infantil.

Les jornades són una oportunitat per a refermar el compromís de la ciutat amb l’educació dels infants i vetllar per una cultura d’infància que doni importància de la primera etapa de vida (0-6 anys) com a bressol del desenvolupament integral de la persona.

Conferències, experiències i tallers
Aquesta tarda, a dos quarts de sis, s'ha donat el tret de sortida a la jornada amb una benvinguda a càrrec de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Girona, Queralt Vila; el director de l’ICE-SAID de la UdG, Jaume Ametller; i la degana de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, Montserrat Vilà.

A les sis de la tarda, el docent i formador Dimas Fàbregas ha conduït la ponència “L’art per aprendre” per plantejar les possibilitats de la incorporació dels llenguatges artístics en processos d’aprenentatge globalitzats. Fàbregas dirigeix des de fa més de deu anys un centre educatiu on l’art és l’eix vertebrador de la vida a l’escola per afavorir l’aprenentatge globalitzat dels infants.

Demà, la jornada mostrarà experiències que actualment s’estan duent a terme a centres escolars de Catalunya i que reafirmen que art i aprenentatge són un binomi transformador; així com a la vivència en primera persona d’aquesta oportunitat educativa mitjançant la participació en un taller.

Aquestes propostes seran al llarg del matí al mateix Centre Cultural La Mercè. Concretament, hi haurà els tallers Introducció i aplicació de la fotografia terapèutica en l’àmbit pedagògic, a càrrec d’Estefania Watson (ERAM); Art al 0-3?, amb Àngela Bosch, mestra de l’escola bressol municipal de Girona El Tren; Biodansa i art corporal, amb Eva Peral i Neus Santiago, mestres de l’escola Frigolet de Porqueres; El llenguatge del fang, a càrrec de Mònica Martín (Escola Anglesola) i Mònica Nin (Escola Jaume I); i Cinema en joc, amb Uri de la Fuente, mestra de l’escola Pere Roselló de Sant Antoni de Calonge.

Així mateix, les persones que assisteixin a la jornada podran conèixer de prop i consultar les experiències artístiques següents: la Setmana d’art de l’escola El Bosc de la Pabordia (Girona); Creixem amb art de l’escola La Farga (Salt); La maleta d’artista de l’escola La Immaculada (Vilassar de Dalt); els Tallers creatius de l’escola infantil municipal Passeig de les Oques (Castelló d’Empúries); el projecte Onades de l’escola Ferrer i Guàrdia (Granollers); Un conte, una capsa de l’escola Dolors Almeda (Cornellà de Llobregat); Terres fines de l’institut La Sureda (Palafrugell); Arriscar-se a crear de l’escola d’art d’Olot, i Els ingredients d’una experiència significativa, a càrrec de Montse Roure.