Universitat de Girona

Àlex Garcia Silva rep el Premi CRACS per un sistema de detecció i seguiment d’objectes

El Congrés CRACS de la UdG és una iniciativa de la UdG per posar en valor els treballs de recerca d’estudiants de 2n de Batxillerat. Aquest dimecres 13 de març ha tingut lloc la 12a edició del congrés a la Facultat de Dret.

Vint estudiants de 2n de Batxillerat han estat els finalistes de la 12a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS), que aquest any ha batut records amb 114 sol·licituds de participació.

El Congrés CRACS és una iniciativa de la UdG que simula un congrés a petita escala amb l’objectiu de potenciar la recerca preuniversitària i fomentar vocacions científiques. El CRACS premia l’esforç realitzat pels estudiants en el seu treball de recerca de batxillerat i crea un espai per compartir i divulgar els coneixements que han generat.

Els vint finalistes han compartit i defensat els resultats del seu treball de recerca davant un tribunal format per membres de la comunitat universitària i del Departament d’Educació.

El treball d’Àlex Garcia Silva, titulat “Color-based object detection and tracking applied to football”, s’ha endut la principal distinció, el Premi CRACS. L’estudiant, de l’Institut Montilivi de Girona, rep aquest premi, valorat en 1.500 euros, que s’aplicarà com a descompte a la matrícula del curs 2024-2025 de qualsevol estudi impartit per la UdG.

La resta de guardons, dotats amb 500 euros, que també es deduiran de l’import de la matrícula, són els següents:

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT CIENTÍFIC

“Un survey del pla galàctic en hidrogen alfa” de Jokin Casado i Graboleda. Institut Narcís Monturiol de Figueres.

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT HUMANÍSTIC

“Estudi del contrabaix de cobla: la verra” - Miquel Pareta Pallí (INS La Bisbal d’Empordà).

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT DE LA SALUT

“Palpant tumors mamaris en gosses (investigació del càncer de mama en gosses)” – Emma Martínez Moreno (INS La Garrotxa (Olot)).

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT SOCIAL

“Creació d'una col·lecció patrimonial: La nissaga de ferrers Vilar de Cal Cai de Madremanya” – Guillem Martínez Cruset (INS de Celrà (Celrà)).

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT TECNOLÒGIC, premi patrocinat pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la UdG

“Disseny i construcció d’un Drift Trike motoritzat” de Quim Balliu. Institut La Bisbal d’Empordà.

Premi a LA MILLOR RECERCA EN PERSPECTIVA DE GÈNERE

“Estereotips, gènere i relacions entre iguals. Estudi de les dinàmiques adolescents en un institut de la ciutat de Barcelona” - Carla Teresa Berga (Institut Montserrat (Barcelona)).

Premi al COMPROMÍS SOCIAL

“Monkeypox, una nova amenaça?” de Queralt Pons Esquena. Institut La Garrotxa

Premi a l’EMPRENEDORIA

“Mossegant la salut: VolcàMic, ideació i creació d'un snack saludable” – Isona Planagumà Colom (INS La Garrotxa (Olot)).

Premi al VÍDEO MÉS CREATIU, premi patrocinat per l’Escola Universitària ERAM

“Creación de un largometraje” – Diego Nicolás Maurino (Institut Sant Elm (Sant Feliu de Guíxols)).

Premi del PÚBLIC

Premi a LA MILLOR DEFENSA

“La fotografia analògica. Els secrets que guarden les sals de plata” de Laura Feixas Ramió. Institut Josep Brugulat de Banyoles.

Menció especial AL CENTRE EDUCATIU amb més treballs seleccionats pel

Congrés: Institut La Garrotxa (Olot)

El jurat ha estat format pels investigadors i investigadores de diferents àmbits de recerca de la UdG, Sílvia Simon, Cristina Barris, Pere Soler, Javier Martin i Teresa Puig; i Marta Cambray, en nom dels Serveis Territorials del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a Girona.