Universitat de Girona

Es commemoren els 30 anys dels Serveis Tècnics de Recerca de la UdG

El 5 de març té lloc l’acte de commemoració dels 30 anys dels Serveis Tècnics de Recerca que van néixer poc després de la creació de la Universitat.

La conferència “El camí de la ciència. Importa més el viatge que l’arribada?” ha anat a càrrec d’Emili Montesinos, catedràtic i investigador de l’Institut de Tecnologia Alimentària, que ha explicat que va arribar a Girona atret pels colors de l'aigua de Banyoles. Montesinos ha posat en valor la carta de serveis dels STR per a desenvolupar la recerca i la transferència.

L’acte, que ha tingut lloc al Parc d’Innovació i Recerca, ha comptat amb la participació de Maria Martín, adjunta al rector per als Recursos i Infraestructures Cientificotècniques, i de Lluïsa Matas, directora dels Serveis Tècnics de Recerca (STR), que ha fet un repàs de com s’ha anat conformant aquest servei a la recerca i a la transferència al llarg d’aquest temps.

El rector ha tancat l'acte amb una referència a l'increment substancial de recursos per a la recerca al 2024 i al pla de la Generalitat que permetrà incloure places de lector i que donarà un nou impuls a la institució: "El futur serà viable si és col·laboratiu. Tenim una institució que viu perquè es renova i roman atenta al canvi. Viurem grans transformacions, com s'ha demostrat. Seguirem amb esperit de superació".

En el decurs de l’acte, que  s’ha fet entrega del premi del concurs de vídeos organitzat per commemorar aquest aniversari.