Universitat de Girona

Tres estudiants es classifiquen a la UdG per la prova pràctica de l’Olimpíada de Biologia

La Facultat de Ciències de la UdG ha acollit per onzena vegada la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, on han participat 52 estudiants procedents de deu instituts.

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG) ha acollit aquest dissabte 3 de febrer la primera fase de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2024 (OBC2024). Aquest any han participat 52 alumnes de segon de Batxillerat procedents de deu instituts dels municipis d’Arenys de Mar, Figueres, Fornells de la Selva, Girona, Lloret de Mar i Vidreres.

La prova teòrica s’ha desenvolupat simultàniament a totes les seus de Catalunya (Girona, Barcelona, Lleida, Tarragona i Vic). A la Facultat de Ciències de la UdG, la jornada s’ha complementat amb la conferència titulada “La recerca de la medicació del futur: la importància dels assajos clínics”, a càrrec Paula Ramírez Mateo, alumni de la UdG i investigadora del IDIBGi.

Els tres finalistes que participaran de la prova pràctica el proper 7 de febrer a la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han estat Nil Artigas Mauri i Candela Osberger Serrano de l’institut Jaume Vicens Vives (Girona), i Aleix Estarlich Pimàs de l’institut Els Tres Turons (Arenys de Mar).

Els finalistes són els 20 primers del total de 300 participants a tota Catalunya i entre els qual en sortiran els guanyadors de l’Olimpíada. La proclamació dels guanyadors i el lliurament de premis es farà el divendres 23 de febrer en el marc d’un acte a l’Institut dels Estudis Catalans (IEC), a Barcelona.

Els sis millors classificats dels 20 finalistes, participaran de l’Olimpíada Española de Biologia que tindrà lloc a València del 18 al 21 de abril.