Universitat de Girona

La comunitat universitària xinesa de la UdG celebra l’Any Nou del Drac al cor de la ciutat

L'Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de la UdG ha celebrat l'Any Nou Xinès del Drac el 27 de gener al Centre Cívic Barri Vell-Mercadal de Girona, amb la voluntat de convertir la diada en un esdeveniment festiu i participatiu, exemple de cohesió, diversitat i convivència intercultural, així com d’integració en la societat i cultura catalanes.

Amb el suport de la UdG, l'Ajuntament de Girona, l'Ambaixada de la Xina a Espanya, el Consolat General de la Xina a Barcelona i diverses associacions de xinesos a Girona i Catalunya, l’esdeveniment ha aplegat més d’un centenar de persones a la sala d’actes Isabel Vilà del Centre Cívic Barri Vell-Mercadal.

Una exposició de cartells a l’entorn de l’Any del Drac, un tast d’aperitius tradicionals i un espectacle de cultura xinesa -amb cançons, danses, instruments musicals i vestits- han estat els plats forts del programa festiu.

En el torn dels parlaments institucionals, el catedràtic d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica Ningsu Luo, president de l’Associació, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda al públic i d’explicar l’origen dels dotze animals del zodíac xines. La vici-alcaldessa Gemma Geis ha expressat els seus millors desitjos per al nou any i ha seguit amb interès els detalls sobre la cultura tradicional i la història xinesa que s’han mostrat durant la jornada. El vicerector de Qualitat i Transparència de la UdG, Pepus Daunis, ha elogiat la mostra i ha posat en valor el fet que la comunitat universitària xinesa va creixent cada any. Així mateix, ha recordat que la UdG va rebre el novembre de 2023 la visita del cònsol general xinès i que s’està intensificant la cooperació institucional. Finalment, la cònsol d’Educació del Consolat General de la Xina a Barcelona, Zhang Yan, ha elogiat la societat gironina per la seva estima a la cultura xinesa i ha encoratjat als membres de l’associació universitària a seguir reforçant la integració i l’intercanvi de les cultures xinesa i catalana.