Universitat de Girona

El catedràtic de la Universitat de Girona (UdG) Miquel Solà ha estat seleccionat recentment com a Fellow de la Royal Society of Chemistry (RSC). Aquesta societat científica fundada l'any 1980, té com a objectiu promoure la comprensió i el progrés de les ciències químiques. Tot i que la gran majoria dels més de 50.000 membres de l'associació són britànics, aquesta associació també està oberta a investigadors d'arreu del món. Cada trimestre, la societat atorga el títol de Fellow de la Royal Society of Chemistry (FRSC) a uns 100 químics que han destacat per les seves contribucions a l'avenç de les ciències químiques.

El professor Miquel Solà és un químic teòric i computacional que treballa en quatre línies de recerca: i) l'estudi de l'aromaticitat molecular, i en particular el desenvolupament de nous indicadors d'aromaticitat i la recerca de noves formes d'aromaticitat com ara l'aromaticitat tridimensional, la metal·loaromaticitat, i aromaticitat múltiple; ii) l'anàlisi de la naturalesa de l'enllaç químic mitjançant l'anàlisi de la descomposició d'energia i diferents mesures de deslocalització d'electrons com els índexs de deslocalització d'electrons multicèntrics o la funció de localització d'electrons; iii) la investigació dels mecanismes de reacció orgànica i organometàl·lica amb especial èmfasi en la reactivitat dels ful·lerens i metal·loful·lerens endoèdrics, i iv) l'avaluació crítica dels principis de reactivitat derivats en el marc de la teoria funcional de la densitat. Ell és investigador de l'Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC) i catedràtic de la Universitat de Girona.

Miquel Solà s'afegeix als professors de la UdG Miquel Costas i Marcel Swart, els quals també són membres de la societat.