Universitat de Girona

Una trobada amb entitats aborda a la UdG el treball en els sectors de cures i assistencial

La Sala de Graus de la Facultat de Dret de la UdG ha acollit la "Primera Jornada sobre el treball en el sector de cures o assistencial", organitzada en el marc del projecte "Care4Care, Cuidem a les persones que cuiden".

La primera trobada amb entitats, associacions i organismes del sector de les cures a l'àmbit de Girona ha tingut lloc aquest dimarts, 19 de desembre, organitzat per l'equip de la Universitat de Girona (UdG) liderat pel professor Ferran Camas Roda i que forma part del projecte "Care4Care, cuidem de les persones que ens cuiden", finançat amb fons de la UE. La jornada s'ha fet a la Sala de Graus de la Facultat de Dret i va comptar amb les ponències de la professora Silvia Borelli (“Qui cuida? El treball en l’àmbit del sector de cures a la persona”) i lJúlia Montserrat (“Les condicions de treball en les residències per a persones grans”).

La jornada es va retransmetre en streaming, pel canal de YouTube de la Facultat de Dret, i es pot recuperar en aquest enllaç.

L'equip de recerca en Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat de Girona (UdG), sota el lideratge del professor Ferran Camas Roda, és membre del Projecte Horizon Europe "Care4Care, cuidem de les persones que ens cuiden" (nº101094603), finançat per la Comissió Europea. Aquest projecte està liderat per la Universitat de Florència i en formen part altres institucions europees. La participació de l'equip gironí se centra en la recerca de discriminació que pateixen les persones treballadores en el sector de cures o assistencial. Especialment, pel que fa a la perspectiva de gènere i a la condició de persona migrant.

Aquesta activitat l'ha organitzada l'equip de Girona del projecte Care4Care, l'Àrea de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat de Girona, i la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania, sota la direcció del professor Ferran Camas Roda i la coordinació de la investigadora Andrea Cano Redondo.