Universitat de Girona

Miriam Cabré, membre de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes, nova presidenta de l’AIEO

La investigadora, membre de l'ILCC, ha estat recentment nomenada presidenta de l'Association Internationale d’Études Occitanes (AIEO) en l'assemblea general de la institució.

Miriam Cabré, membre de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes (ILCC) de la UdG, ha estat nomenada presidenta de l’Association Internationale d’Études Occitanes (AIEO), segons va aprovar l’assemblea general el mes de setembre.

Miriam Cabré (Barcelona, 1966) és doctora per la University of Cambridge i professora de Filologia Romànica a la Universitat de Girona. Ha estat professora visitant a la Univ. Warwick i va gaudir d'estades de recerca a Montreal, París i Oxford (ajuda Salvador de Madariaga), ha donat ponències convidades a França, Espanya, Itàlia, Portugal, Regne Unit, Estats Units, República Txeca i Suïssa, i ha organitzat 9 conferències internacionals. Ha participat en projectes competitius finançats des de 1998, alguns internacionals (Itàlia, Regne Unit), i ha estat PI de diversos projectes, entre ells TrobEu (Recercaixa) i ara SGR Cultura i literatura a la Baixa Edat Mitjana. És membre del consell assessor de l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i de diverses revistes internacionals i avaluadora internacional. És editora de la revista Mot So Razo i editor col·laborador de Year's Work in Modern Language Studies. Coordina l'Espai Narpan i Cançoners DB.

L’AIEO es va fundar l’any 1981 amb l’objectiu d’afavorir i coordinar les investigacions científiques en l’àmbit dels estudis occitans. Així doncs, té la finalitat de reunir investigadors internacionals (medievalistes, modernistes, lingüistes, historiadors, antropòlegs, musicòlegs, etc.) dedicats als estudis de la llengua i de la literatura occitana i en les seves relacions amb el seu entorn cultural i social. L'Associació és un lloc de trobada i de diàleg entre disciplines que abracen el conjunt de les ciències humanes i socials. El 2023 ha celebrat a Munich el seu XIVè congrés internacional, on es va anunciar l'aparició del 15è volum de la col·lecció PAIEO-Brepols i els guanyadors de la darrera edició dels premis Peter T. Ricketts i Peire Bec.