Universitat de Girona

GiroNat activa una enquesta sobre els usos de la ciutadania de la infraestructura verda de Girona

La UdG participa en aquest projecte coordinat per l'Ajuntament de Girona, el qual vol donar veu a la ciutadania i tenir en compte el seu coneixement i opinió a l'hora de renaturalitzar la ciutat.

El projecte GiroNat, coordinat per l’Ajuntament de Girona i participat per la Universitat de Girona (UdG), ha activat una enquesta per tal que els veïns i veïnes puguin tenir veu a l'hora d'aconseguir una ciutat més verda. A través de la plataforma Girona Participa, també es convida la ciutadania a participar en les diferents activitats i accions de voluntariat que es duen a terme dins el projecte com, per exemple, jornades informatives, voluntariat ambiental o sessions de cocreació.

L'enquesta avaluarà l’ús, la percepció i el coneixement de la ciutadania sobre la infraestructura verda de Girona. Es tracta d’una eina per potenciar noves polítiques ambientals urbanes i accions de millora dels espais verds (parcs, jardins i arbrat) i dels espais blaus (rius i basses), amb l’objectiu de promoure la qualitat de vida i la salut de la ciutadania.

El projecte farà una sèrie de diagnosis paral·leles vinculades a l’estat de conservació dels hàbitats naturals, la fauna i la connectivitat ecològica de la infraestructura verda i blava actual de la ciutat. Tanmateix, més enllà d’aquestes, l’enquesta pren en consideració el coneixement, la percepció i l’ús que la ciutadania fa dels espais naturals.

L’enquesta representa un primer exercici per conèixer la percepció ciutadana sobre les infraestructures verdes de la ciutat. Estarà oberta fins al 15 de gener. Un cop finalitzat el projecte, a mitjan 2025, es repetirà l’enquesta per tal de contrastar la informació i avaluar el possible canvi de percepció i coneixement de la ciutadania.

Renaturalització urbana

GiroNat és un projecte compartit de ciutat, perdurable i demostratiu, que impulsa la biodiversitat i la infraestructura ecològica com a eixos vertebradors d’un gir de 180 graus cap a una renaturalització urbana, transformant Girona en una ciutat més verda, resilient i saludable. El projecte proposa una transformació urbana que doni resposta als reptes i oportunitats que afronta Girona com a ciutat mediterrània, universitària i educadora, socialment diversa, fluvial i pròxima a la natura.

El projecte, que compta amb una subvenció dels fons europeus Next Generation, està coordinada per l’Ajuntament de Girona i compta amb el suport de la Universitat de Girona i de les entitats ambientalistes Associació La Sorellona, Associació Xarxa per la Conservació de la Natura, SEO Birdlife (Societat Espanyola d’Ornitologia) i la Fundació Institut Català per la Recerca de l’Aigua (ICRA).

El projecte GiroNat compta amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) en el marc del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR), finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU.

Universitat de girona, MITECO, Fundación Biodiversidad, Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la UE NextGenerationEU