Universitat de Girona

El Consell Social de la UdG lliura els primers Premis per a Projectes Finals d’Estudiants de CFGS

Els premis són per a graduats de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) que es poden matricular en algun ensenyament oficial de la Universitat de Girona el curs acadèmic 2023-2024.

La Sala de Graus Pep Nadal de Sant Domènec, seu de les Facultats de Lletres i Turisme de la Universitat de Girona (UdG), ha estat l’escenari de l’acte d’entrega dels primers Premis per a Projectes Finals d’Estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior del Consell Social.

L’acte ha comptat amb la presència del rector, Quim Salvi, la presidenta del Consell Social, Assumpció Vila, i els representants de les dues entitats col·laboradores. Per part del Patronat Politècnica, Abel Paulet, i per part de l’Escola Universitària ERAM, Laura Mercadé.

En la convocatòria s’hi han pogut presentar projectes de final de CFGS del curs 2022-2023, elaborats per alumnes dels centres de secundària de les comarques gironines, del Maresme, d'Osona i del Vallès Oriental que tinguin com a objectiu matricular-se en algun ensenyament oficial de la Universitat de Girona per al curs acadèmic 2023-2024.

S’han atorgat un total de cinc premis en les categories STEAM, Sanitat, Administració i Gestió i Comerç i Màrqueting, Química, Seguretat i Medi Ambient, i serveis socioculturals i a la comunitat i d’Hoteleria i Turisme.

Els treballs premiats són els següents:

Premi de les famílies de Serveis socioculturals i a la comunitat i d’Hoteleria i Turisme

La Bauma. Espai familiar La Bauma

Judith Quirant / Maria Guardia / Andrea Aranda

CENTRE:

IES Joan Coromines (Pineda de Mar)

TUTORA:

Elena Pintor

Premi de les famílies d’Administració i Gestió i Comerç i Màrqueting

Bella Casa. Simulació empresarial

Ruth Ramírez Serret / Marc Marsal Tomàs

IES Vallvera (Salt)

TUTOR:

Roger Isern / Sergi Florido / Núria Moral

Premi en l’àmbit STEAM”: Informàtica i comunicacions

Projecte AMA. Plataforma Integral per a la gestió de l'Associació de Malalts d'Alzheimer

Vanessa Romera Lorenzo / Adrià Alaves Lavado

IES Cendrassos (Figueres)

TUTOR:

Daniel Prados Carrasco

Premi de les famílies de Química, Seguretat i Medi Ambient

Encapsulació d'olis essencials vegetals en nanopartícules lipídiques pel tractament de símptomes menstruals

Claudia García Gonzalo / Nadia Vázquez Platel / Carolina Alba Marin

CENTRE:

Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès)

TUTORS:

Patricia Vázquez / Eduard Calam

Premi de la família de Sanitat

Vida làctia

Aina Orriols Serrano / Núria Prat Masoliver

IES La Garrotxa

TUTORA.

Ariadna Avendaño Pons

En la valoració dels projectes presentats, el jurat -integrat principalment per professors de la UdG, de l’Escola Universitària ERAM i de centres d’educació secundària- ha valorat l’originalitat del projecte, el rigor i el tractament científic en el desenvolupament de la recerca, l’adequació de les fonts d’informació o la presentació del projecte final, entre d’altres aspectes.

Els projectes guanyadors obtenen:

- Un ajut per l'import dels crèdits matriculats en el primer any d'alguna de les titulacions oficials ofertes per la UdG fins a un màxim de 1.200 euros.

- Pel que fa al centre adscrit una reducció equivalent al preu públic en la matrícula als centres adscrits a la UdG, Escola Universitària ERAM

- En el premi que atorga el Patronat Politècnica, l’ajut serà per l’import dels crèdits matriculats en el primer any d’alguna de les titulacions oficials de l’Escola Politècnica Superior.

- Un premi per un import de 500 €. 300 € per a l’autor/a del treball, 100 € per al centre de secundària on s’ha dut a terme el treball i 100 € per al tutor/a del treball.