Universitat de Girona

Estudiants de la UdG podran ampliar coneixements a quatre Seasonal Schools internacionals a Alemanya

Les inscripcions ja estan obertes, i també hi ha beques de viatge i allotjament disponibles, per a quatre estades internacionals a la ciutat alemanya de Chemnitz. Les Seasonal Schools tenen una durada aproximada d’una setmana i cadascuna d’elles se centra en temàtiques diferents: lingüística, intel·ligència artificial i cultura, humans i tecnologia, i paisatges energètics.

La Universitat de Girona (UdG) forma part d’una aliança d’universitats europees anomenada ACROSS, la qual posa a l’abast d’estudiants de grau i de doctorat de tots aquests centres d’educació superior l’oportunitat d’ampliar coneixements en quatre Seasonal Schools. Totes les estades tindran lloc a la Universitat Tecnològica de Chemnitz, a Alemanya, entre els mesos de juliol i octubre i les inscripcions ja estan obertes. A més, és possible obtenir suport econòmic per a l’allotjament i el desplaçament.

Les Seasonal Schools són una bona oportunitat per entrar en contacte amb estudiants i investigadors internacionals, un espai per enfortir les xarxes personals i desenvolupar noves idees i visió per a projectes propis. A més, permeten aprofundir en diferents camps del coneixement.

L’oferta d’aquest any és la següent:

Bridging gaps: Formal, computational and experimental approaches in linguistics
Del 31 de juliol al 4 d'agost

Aquesta iniciativa se centra en diferents temes de recerca tractats per la lingüística contemporània a partir de dos enfocaments principals: un de formal, des del punt de vista de lingüistes i matemàtics teòrics, i un d’experimental, des de la perspectiva de lingüistes cognitius, estadístics i informàtics.

Organitzat per la Universitat de Nova Gorica (Eslovènia) en cooperació amb la Universitat d'Udine (Itàlia), la Universitat de Craiova (Romania) i la Universitat Tecnològica de Chemnitz

Cultural Intelligence, creativity and transnational mediation in the age of AI
Del 28 d'agost al 2 de setembre

Aquest programa té com a objectiu abordar els biaixos culturals en IA i promoure la formació centrada en la cultura. Els participants participaran en conferències, tallers i projectes en grup per millorar el pensament crític, l'alfabetització en IA i les habilitats de comunicació intercultural. Adquiriran experiència pràctica en entorns multiculturals d'IA.

Organitzat per la Universitat Nacional Ivan Franko de Lviv (Ucraïna), en cooperació amb la Universitat de Girona i la Universitat Tecnològica de Chemnitz

Humans & Technology - Technology for the Good
Del 25 al 29 de setembre
Organitzat per la Universitat Tecnològica de Chemnitz, en col·laboració amb la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la Universitat d'Udine (Itàlia).

Renewable borders: The energy landscape on the Spanish-French and Slovenian-Italian frontiers

Del 23 al 27 d'octubre
Organitzat per la Universitat de Girona en col·laboració amb la Universitat de Bialystok (Polònia) i la Universitat Tecnològica de Chemnitz.

Les Seasonal Schools de l’aliança ACROSS van començar l’any 2021. Més d’un centenar d’estudiants de 25 països ja han participat en aquesta experiència d'aprenentatge internacional i immersiva i conegut la universitat i la ciutat de Chemnitz.

ACROSS – The European University for Cross-Border Knowledge Sharing és un projecte de col·laboració de deu universitats europees impulsat per la missió d'establir una universitat europea transfronterera integrada i crear un espai europeu d'educació superior de manera conjunta. Les universitats implicades són:

Universitat Tecnològica de Bialystok (Polònia)
Universitat Tecnològica de Chemnitz (Alemanya)
Universitat de Craiova (Romania)
Universitat de Girona (Catalunya)
Universitat de Lleida (Catalunya)
Universitat de Nova Gorica (Eslovènia)
Universitat de Perpinyà (França)
Acadèmia de Tecnologies de Rēzekne (Letònia)
Universitat de Ruse (Bulgària)
Universitat d'Udine (Itàlia)
Universitat Nacional Ivan Frank de Lviv (Ucraïna)