Universitat de Girona

La UdG incorpora el primer Grau en Moda de Catalunya impartit per l’ERAM i Qstura

L’Escola Universitària de les Arts ERAM i l’Escola Qstura imparteixen, el curs 2023-2024, el Grau en Moda, un estudi oficial de la UdG que formarà de manera transversal estudiants per a un sector que va més enllà del disseny.

El nou estudi s’ha presentat aquest matí en roda de premsa al Rectorat de la UdG de la mà de Quim Salvi, rector de la UdG; Jordi Viñas, alcalde de l’Ajuntament de Salt; Gemma Geis, primera tinenta d’alcalde i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona; Miquel Bisbe, director de l’Escola Universitària de les Arts ERAM; i Sílvia Castelló, coordinadora del Grau en Moda. L’acte de presentació també ha comptat amb la presència dels docents i  representants d’empreses del sector que donen suport al nou estudi.

Amb una durada de quatre anys -240 crèdits-, aquest programa oficial amb títol expedit per la UdG oferirà als alumnes una formació global en el món de la moda i els prepararà professionalment per al patronatge, la confecció, el disseny, la recerca, i la innovació. L’objectiu és formar professionals polivalents i transversals, uns trets fonamentals i molt ben valorats per les empreses del sector.

El Grau en Moda, “únic a Catalunya”, és, per al rector Quim Salvi, “una aposta seriosa, important i atractiva per les empreses dels sector per donar sortida al talent que hi ha al territori i dinamitzar-lo”. Miquel Bisbe, director de l’ERAM, ha aclarit que la UdG és una Universitat que “aposta per les Arts, la primera de Catalunya, i des de Girona”. Per la seva banda, Sílvia Castelló, directora de Qstura i coordinadora del Grau, ha posat l’accent en els trets diferenciadors dels estudis, “transversals, amb consciència ambiental i respectuosos amb la tradició”. Per la seva banda, la vicealcaldessa de l’Ajuntament de Girona, Gemma Geis, ha recordat que la presència de les Arts és freqüent en les universitats europees de llarga tradició, i amb la complicitat de Salt, “amb mirada llarga i innovadora”, s’ha compromès a impulsar programes de Doctorats Industrials per donar continuïtat a la vessant d’innovació i recerca per al sector tèxtil. Finalment, Jordi Viñas, alcalde de Salt, ha subratllat que amb aquesta aposta del Grau en Moda “es tanca un cercle que hereta el llegat tèxtil de la ciutat defugint de la mirada localista i amb voluntat de projecció internacional”.

El Grau en Moda, aprovat definitivament aquest juny després d’un treball de més de 5 anys, és fruit de l’estreta col·laboració entre l’Escola Universitària de les Arts ERAM i l’escola Qstura que porta més de 16 anys en el sector. És per aquest motiu que les matèries més teòriques es faran a la seu de l’ERAM, que es troba a la Coma Cros de Salt i que justament era una antiga fàbrica tèxtil, i les matèries pràctiques, a les de Qstura situades al Parc Científic i Tecnològic de la UdG. D’aquesta manera el futur alumnat podrà beneficiar-se d’ambdues instal·lacions, com també dels avantatges de la Universitat de Girona.

La incorporació del Grau en Moda consolida  l’ERAM com a Escola Universitària de les Arts, convertint-se en un centre universitari dedicat a les arts, únic a tot Catalunya. L’ERAM comptarà amb quatre graus artístics: el Grau en Arts Escèniques - Interpretació, el Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia, el BA in Communication Audiovisual & Multimedia i, finalment, el Grau en Moda.

La presentació ha aplegat representants d’empreses i dissenyadors com Toni Pons, Louis Vuitton, Red Point, Celia Vela, Esther Noriega, Claudio di Rossi, Cantamañanas, Carina Roca, Emma Bover i Wyne Kirabo, que han volgut mostrar el seu suport a la iniciativa de formació superior que impulsa l’Escola Universitària ERAM. El sector de la moda, amb un 2,7% del PIB, és un dels sectors amb més projecció professional. David Garcia, director del Clúster Tèxtil Català (MODACC) també ha volgut ser present en la presentació del Grau en Moda i s’ha congratulat de la col·laboració público-privada per formar professionals que seran els responsables dels grans reptes de transformació del sector: “la digitalització, la transició ecològica i la internacionalització”, ha detallat.