Universitat de Girona

La Universitat de Girona constitueix el Campus Salut i nomena el consell assessor

El Campus Salut se centra en la promoció de la salut i el benestar, en els nous tractaments de malalties cròniques i en la innovació en tecnologies mèdiques.

La Universitat de Girona (UdG) ha constituït aquest matí el Campus Salut i ha nomenat el seu consell assessor integrat per persones escollides per la seva trajectòria professional i personal en el sector de la salut, externes a la institució. El consell assessor és un fòrum de debat la funció del qual és aportar visió crítica i independent a les activitats del Campus Salut.

En la jornada, el vicerector de Projectes Estratègics de la UdG, Josep Calbó, ha presentat el programa dels diferents Campus Sectorials de la institució dedicats a l’aigua, el turisme, l’alimentació i gastronomia, la comunicació cultural i corporativa, els compòsits, el patrimoni cultural i natural, i la salut.

El director científic del Campus Salut, Rafel Ramos, ha detallat que els principals objectius del Campus són promoure la interacció entre els diferents agents públics, acadèmics, professionals i empresarials d’aquest àmbit; la gestació de projectes comuns; i la promoció i manteniment d’una relació continuada amb les empreses i administracions del sector, així com amb els usuaris dels serveis sanitaris i socials. Ramos ha afegit que cal complir aquestes missions amb una vocació clara de servei i per donar resposta a les necessitats reals de la societat.

Sinergies entre empreses i institucions
El Campus Salut s’ha creat amb l’objectiu de facilitar la relació entre empreses i institucions de l’àmbit de la salut, centres de recerca biomèdica de la demarcació de Girona i els grups de recerca de la UdG així com de dotar-se d’una estratègia comuna que doni resposta a les necessitats i interessos de les empreses i institucions del sector des de la tasca investigadora.

El Campus Salut es focalitza en l’àmbit de la promoció de la salut i el benestar, de la prevenció, diagnosi i nous tractaments de malalties cròniques i més comunes a la societat, i de la gestió de processos d'organització de l’atenció sanitària, assistència integrada i innovació en tecnologies mèdiques (health informatics).

Els membres que integren el Consell Assessor del Campus Salut són: Antoni Andreu Périz, Director Científic d’EATRIS; Albert Barberà Lluís, Director General de Recerca i Innovació en Salut de la Generalitat de Catalunya; Jordi Barretina Ginesta, Director de l’IDIBGI; Rafael Bengoa Rentería, de l’Instituto de Salud y Estrategia (SI-Health), Senior Fellow de la Universidad de Harvard, EEUU, Ex-Conseller de Sanitat i Consum del País Basc i professor associat de la Universidad de McGill (Canadà); Carme Cabezas i Peña, Subdirectora General de Promoció de la Salut de la Generalitat de Catalunya; Clara Campàs-Moya, sòcia i cofundadora de Asabys Partners i Vocal de Biocat; Victòria Camps i Cervera, presidenta de la Fundació Víctor Grífols, antigament presidenta dels Comitè de Bioètica de Catalunya i del Comité de Bioética de Espanya; Miquel Carreras i Massanet, Gerent de la Regió Sanitària Girona del Servei Català de la Salut; Joaquim Casanovas Lax, Gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS) a Girona i Gerent de l’Institut d’Assistència Sanitària; Joan Cornet Prat, expert en salut digital i antic director mHealth Competence Center at Mobile World Capital Barcelona; Josep Maria Corominas, president de Dipsalut; Assumpció González Mestre, cap del Programa Pacient Expert Catalunya, membre del Comitè Operatiu del Pla interdepartamental d'atenció i interacció social i sanitària (PIAISS); Yolanda Lejardi Estévez, coordinadora de Participació a la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut; José J. Navas Palacios, responsable d’Innovació Corporativa de l’ICS i president de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI); Manel Pretel Wilson, Clúster Manager de HealthTech Cluster; Sara Rodríguez Requejo, directora d’Atenció Primària a Girona de ICS; José Antonio Ruíz Postigo, cap del Leishmaniasis Control Programme Innovative and Intensified Disease Management Unit, Department of Neglected Tropical Diseases de l’Organització Mundial de la Salut (OMS); i Josep Maria Solé i Chavero, director de Fundació Tutelar de les Comarques Gironines.