Universitat de Girona

La indústria agroalimentària catalana fa una crida a trobar professionals formats

L'Escola Politècnica Superior de la UdG ha acollit la jornada tècnica "Alimentem el futur: la formació agroalimentària a Girona". El sector de la indústria agroalimentària ocupa gairebé el 100% dels graduats en finalitzar els seus estudis.

Una cinquantena de persones ha assistit aquest dimecres, 23 de maig, a la jornada informativa que ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG) sobre els estudis relacionats amb el sector alimentari que ofereixen els centres públics de Girona.

La jornada –organitzada conjuntament pel Departament d’Agricultura, el Departament d’Ensenyament i la Politècnica– ha donat a conèixer la realitat que viu el sector. Tot i ser l'àmbit més important de les comarques gironines en facturació i nombre d’empleats, té un dèficit de professionals qualificats pels llocs de treball que genera aquesta indústria.

El gerent de Cafès Cornellà i president de Pimec Girona, Pere Cornellà, i la directora de qualitat de Costa Brava Foods, Gemma Masnou, han incidit en la necessitat de comptar amb professionals ben formats, la importància de la col·laboració entre centres formatius i empreses i en la generació de llocs de treball qualificats en la indústria alimentària.

Durant la jornada també s’han exposat les titulacions que s’ofereixen a Girona en l’àmbit de la indústria alimentària: un cicle formatiu de grau mig, un cicle formatiu de grau superior, dos graus universitaris a la UdG –Grau en Innovació i Seguretat Alimentària i el Grau en Enginyeria Agroalimentària– i el Màster en Biotecnologia Alimentària. En tots els casos, s’ha destacat l'alta inserció laboral dels alumnes d’aquestes titulacions, en molts casos propera al 100%, i alguns exalumnes d’aquests estudis han explicat les seves trajectòries professionals.

La jornada ha acabat amb la voluntat de les diferents parts de seguir col·laborant per tal de donar resposta a aquesta demanda de professionals que ha de permetre a la indústria agroalimentària mantenir-se al capdavant de l’economia catalana.

La jornada ha estat organitzada pel secretari general del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, David Mascort; el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco; la directora de l'Escola Politècnica Superior, i Àngels Pèlach. La directora de l'Escola Agrària de l'Empordà, Teresa Colell, ha dirigit la jornada tècnica.