Universitat de Girona

La FEP es desperta amb un mural que reivindica la reflexió i l’aprenentatge en temps de pandèmia

L’artista urbà RICE ha pintat el mural “Vides fràgils, vides plenes” inspirat per les reflexions d’estudiants del grau en Educació Social. El projecte evidencia que la virtualitat no podrà substituir “les relacions humanes que emplenen cada racó de la vida universitària”.

La Facultat d’Educació i Psicologia (FEP) de la Universitat de Girona (UdG) s’ha despertat amb un mural de gran format pintat al bell mig del pati. L’artista urbà RICE és l’autor d’aquesta obra inspirada per les reflexions, escrits i activitats d’estudiants de 2n curs del grau en Educació Social. En les dues assignatures impartides pel professor Eduard Carrera i la professora Anna Planas durant el primer semestre han compartit “una certa necessitat de modesta revolució”. Aquest sentiment ha desembocat en el mural Vides fràgils, vides plenes i que vol realçar l’essència de la vida universitària: la reflexió i l’aprenentatge.

“Aquests mesos de pandèmia, la Facultat s’ha llevat cada dia sense el motor que la fa bategar però hi ha un grup de persones invisibles per a la comunitat que, tot i el confinament, obren i tanquen les seves portes per mantenir la flama”, explica Eduard Carrera. Per això, aquest mural de 4 x 3 metres és “un regal” dedicat “a totes aquelles persones que conformen la comunitat universitària, la seva dedicació i esforç, tot i viure una situació tremendament complexa”.

Vides fràgils, vides plenes parla dels vincles i de les històries de la vida que tant enriqueixen el dia a dia de la comunitat universitària i que s’han perdut per la pandèmia de la Covid-19. Anna Planas expressa que, amb aquesta obra, s’ha volgut “donar valor a aquells vincles i fils que travessen la nostra vulnerabilitat i fragilitat, i homenatjar les relacions i allò que ens connecta”.

En un any de virtualitat, el projecte pretén, precisament, trencar aquesta sensació. Per això, des d’una perspectiva positiva, RICE mostra com les persones sempre són presents, pintant-les a les parets de la facultat. “L’aprenentatge té lloc a partir del coneixement i la reflexió i, en això, mai hi haurà suficients pantalles per suplantar les relacions humanes, aquelles que emplenen cada racó de la vida universitària. Mentre duri la pandèmia, i també després, el mural farà valer les nostres històries: fràgils però plenes de vida”, conclou Eduard Carrera.