Universitat de Girona

La UdG obté una puntuació del 95 % en transparència i rep el màxim reconeixement de la Fundació Haz

La Universitat de Girona rep el segell de tres estrelles de la Fundación Haz, fet que permet enfortir la confiabilitat en la institució.

La Universitat de Girona (UdG) ha estat acreditada amb el segell de tres estrelles de la Fundación Haz, una institució independent que certifica l’acompliment dels criteris i estàndards de transparència de les entitats d’acord amb un seguit d’indicadors.

El segell de tres estrelles és el màxim reconeixement de la Fundación Haz. La UdG l’ha rebut per haver assolit una puntuació total de 53 punts, una xifra que equival a un 95 % d’acompliment en aquesta matèria.

En concret, la Fundación Haz ha avaluat la pàgina web de la Universitat de Girona per comprovar que hi aparegui la informació indispensable per poder considerar que una institució és transparent.

L’informe observa que el web institucional ofereixi informació sobre el pla estratègic de la universitat; informació general sobre personal i salaris; sobre els òrgans de govern i els estatuts; sobre el Consell Social i entitats que depenen de la UdG; i sobre l’oferta acadèmica (nombre de sol·licituds, admissions i matrícula, evolució i demanda).

La Fundación Haz també comprova que el web de la UdG faci públiques les dades sobre el Personal Docent i Investigador (perfil i percentatge de professorat estranger, entre d’altres); informació sobre les beques i ajudes per a l’estudiantat; informació econòmica (pressupost, estat financer, memòria explicativa i auditoria externa); i dades sobre resultats de diferent naturalesa (principals resultats de tesis, patents, i projectes; rendiment acadèmic, índex de satisfacció dels alumnes, rànquings, dades d’alumnes de fora i taxes d’ocupació).

L’obtenció d’aquest segell per un sistema extern de verificació permet a la UdG enfortir la seva confiabilitat. La Fundación Haz avalua, anualment, unes 400 institucions públiques i privades.