Universitat de Girona

La UdG és una de les 200 universitats del món més compromeses amb els ODS

A nivell català i estatal, la Universitat de Girona es troba en el grup capdavanter del rànquing global THE Impact 2023. A nivell mundial, la UdG queda en la posició 24 de 1.081 universitats en l’ODS5 sobre igualtat de gènere.

La Universitat de Girona (UdG) es troba entre les 101 i les 200 millors universitats del món, segons el rànquing global THE Impact 2023. Aquesta classificació mesura el compromís de les institucions d’educació superior amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). La UdG revalida la posició dels darrers anys en aquesta nova edició del rànquing en què han participat un total de 1.591 universitats de 112 països diferents de tots els continents.

La UdG se situa en la primera posició de les universitats catalanes, un lloc compartit amb dues universitats més, del total de deu institucions que hi ha participat. A nivell estatal, la Universitat de Girona també ocupa la part més alta de la llista, una primera posició de les universitats estatals, amb la mateixa valoració que set universitats més.

Per participar en la puntuació global, hi ha un únic ODS obligatori: el 17, el qual pretén enfortir les aliances per al desenvolupament sostenible. La resta d’objectius són opcionals i, per aquest motiu, el número d’universitats que s’avaluen de cadascun d’ells és variable. Per participar a la puntuació global cal participar com a mínim a tres objectius dels opcionals i en el cas de participar en més, es tenen en compte els de més puntuació.

A nivell mundial, la UdG queda en la posició 24 de 1.081 universitats en l’ODS5 sobre igualtat de gènere. En l’ODS4, dedicat a l’educació de qualitat, la UdG es troba al lloc 37 de 1.304. I, pel que fa, a l’aigua neta i sanejament, ODS6, es col·loca en el lloc 84 de les 702 institucions analitzades. A part d’aquests objectius, la UdG se situa dins el primer quartil en els objectius següents: reducció de les desigualtats (ODS10), fi de la pobresa  (ODS1), ciutats i comunitats sostenibles (ODS11), energia assequible i no contaminant  (ODS7), acció pel clima (ODS13), producció i consum responsables (ODS12) i aliances per a assolir els objectius (ODS17).

A nivell estatal, la UdG és la primera de 40 universitats en l’ODS 5, sobre igualtat de gènere; la 2a de 22 en l’ODS 6, sobre aigua neta i sanejament; la 2a –amb tres més d’un total de 24– en l’ODS12, dedicat a l’energia sostenible assequible i no contaminant; i la 2a –juntament amb set universitats més d’un total de 24– en l’ODS 1, centrat en la fi de la pobresa.

Respecte les universitats catalanes, la UdG queda en primera posició en l’ODS global, l’ODS 1, l’ODS 5, l’ODS 6, l’ODS 12. En alguns casos, lidera la llista en solitari i, en d’altres, ho fa al costat d’altres universitats.