Care 4 Care: Cuidem a les persones que cuiden

Els socis del Projecte Horizon Europe, Care4Care, es troben a Barcelona

Tots els membres europeus (8 universitats i dos associacions europees) del Projecte Horizon Europe, Care4Care, cuidem a les persones que cuiden, s'han reunit a Barcelona, els passats 31 de gener i 01 de febrer de 2024, per exposar els resultats obtinguts fins a la data i fixar les pròximes entregues dels diferents Work Packages o activitats derivades del projecte.

Els passats 31 de gener i 01 de febrer de 2024, va tenir lloc una trobada interna amb els socis del Projecte Horizon Europe, Care4Care, cuidem a les persones que cuiden, del qual n'és part la Universitat de Girona. La reunió va tenir lloc a la nostra ciutat veïna, Barcelona, en les instal·lacions de la Diputació de Barcelona, en concret a la seva seu de l’Escola Industrial de Barcelona.

• El Pr. Ferran Camas va exposar els resultats obtinguts en l'elaboració del primer Deliverable 3.1, del WP-3, que lidera, sobre Mapeig de la Discriminació en el sector de cures. A través d'una taula comparativa dels estudis de la resta dels estats membres, així com del nacional propi, s'ha pogut conèixer la situació en termes de discriminació, tant pel que fa al factor de gènere, com d'immigració, que és present en el sector de cures a nivell nacional i europeu.
  • La Pra. Mia Rönnmar de la Universitat de Lund, va fer el mateix amb el WP-2, del qual n'és responsable: Job Quality and Inclusive Working Conditions.
  • La Pra. Inés Martínez-Corts i el Pr. Francisco José Medina Diaz, de la Universitat de Sevilla, van presentar els reptes del pròxim Work Package 4, el WP-4: Care Workers’ Well-Being and Rights’ Awareness

Així mateix, s'han marcat les pautes de les pròximes tasques que s'han de dur a terme, tant en l'àmbit nacional com europeu. Entregues que tenen relació amb el WP-3 que lidera l'equip de la Universitat de Girona, sota la direcció del Pr. Ferran Camas Roda.

Aquesta jornada ha estat organitzada pel Pr. Ferran Camas Roda i el seu equip de la Universitat de Girona, Andrea Cano, Anna Molina, Dolors Juvinyà, Marc Sáez i Antònia Barceló, juntament amb l'equip de treball de la Universitat de Florència (líders del projecte) i l'ajuda de la Diputació de Barcelona.

Per a estar al dia de totes les activitats i resultats obtinguts en el projecte, es recomana subscriure's a la newsletter oficial de Care4Care: https://www.care4care.net/newsletter-subscription/

Activitat finançada per la Unió Europea.