Influència de les capacitats dinàmiques individuals de gestió en les empreses

Tesi doctoral de Màrian Buil Fàbrega: "Influence of individual dynamic managerial capabilities over business sustainability commitment, stakeholder engagement and gender". Direcció: Dr. Josep Llach Pagès I Dr. Llorenç Bagur Femenía, Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny del Producte i Universitat Pompeu Fabra

En el complex i hostil entorn econòmic actual que acompanya des del seu inici al segle XXI, les empreses requereixen de noves estratègies, per mantenir el seu avantatge competitiu en el mercat, garantir la sostenibilitat a llarg termini i considerar les demandes de les parts interessades. En aquesta situació, el paper del manager de l'empresa és rellevant i aquest ha de disposar de noves capacitats que li permetin donar resposta a les exigències del mercat. Aquesta tesi doctoral, a través d'una enquesta realitzada a 339 mànagers utilitzant una metodologia empírica basada en un model d'equacions estructurals, proposa com a noves capacitats de gestió del manager (individual dynamic managerial capabilities- IDMC), les competències emprenedores (alertness, creativity and self-awareness) i les capacitats dinàmiques individuals (sensing, seizing i transforming). Els resultats obtinguts suggereixen que hi ha una relació directa i positiva entre el grau de desenvolupament de les IDMC i el nivell de compromís social i ambiental i amb els grups d'interès (stakeholders). Es proposa que les IDMC que posseeix el / la manager són les que impulsen el seu compromís amb la sostenibilitat i aquest al seu torn, impulsa el compromís amb els stakeholders. Finalment, s'analitza per primera vegada si hi ha diferències de gènere en les relacions anteriors, resultant que la dona disposa de més compromís tant social com mediambiental amb la sostenibilitat; si bé, es conclou que l'empresa requereix d'un equip directiu compromès amb la sostenibilitat a llarg termini independentment del gènere dels seus membres.

Lectura de la tesi: 22/06/2017 , Aula II-09- Escola Politècnica Superior II