Tesi doctoral de Karla Romina Quintero Moran: "Análisis de la influencia de los destinos turísticos en la movilidad estudiantil internacional". Direcció: Dra. Konstantina Zerva . Departament d'Empresa

La capacitat dels llocs de tornar-se significatius, de generar enllaços, de vegades sense consciència, tendeix a crear enllaços que es desenvolupen i reprodueixen en el temps. L'aferrament al medi ambient sovint es considera inherent i invariable a l'espècie humana. L'aferrament al lloc també està cada cop més vinculat a les pràctiques comunes de mobilitat. La mobilitat pot generar aferraments a múltiples llocs (per exemple, la llar original d'una i una nova llar), i aquells que es muden repetidament poden desenvolupar l'habilitat de forjar ràpidament aferraments a nous llocs.

L'any 2019, 6.063.665 milions d'estudiants internacionals cercaven experiències que els permetessin desenvolupar valors, creences, comportaments, habilitats, percepcions i, en particular, una disposició crítica i autoreflexiva. La interacció més profunda dels estudiants amb una destinació d'acollida pot conduir al desenvolupament d'un sentit de pertinença, lligat íntimament al procés de fer una llar dins de la mobilitat. A més, un nombre cada vegada més gran de dones emprenen viatges educatius per al desenvolupament personal i professional, mentre exploren noves cultures i s'adapten a diferents entorns.

Tenint en compte la literatura més recent sobre la mobilitat estudiantil internacional, encara hi ha bretxes pel que fa a la formació de l'aferrament al lloc, la creació d'experiències transformadores que empren una perspectiva de gènere i les motivacions darrere de la mobilitat futura dels estudiants internacionals, aquesta tesi intenta explorar la relació entre el lloc, les persones i les mobilitats dins del context de la mobilitat estudiantil internacional, amb l'objectiu general d'examinar el paper de la destinació amfitrió en la mobilitat estudiantil internacional mitjançant l'exploració de conceptes de sentit de lloc, afecció al lloc, aculturació, experiències transformadores, migració i llar.

La tesi va optar per un enfocament qualitatiu, on es van fer trenta-tres entrevistes semiestructurades en profunditat a estudiants internacionals de diferents nacionalitats que han finalitzat un Mestratge en Turisme a la Universitat de Girona, Espanya. Com a resultat, aquesta tesi és un compendi de tres articles que seguint el seu objectiu general, examinen la producció de l'aferrament al lloc en els estudiants internacionals en la destinació d'acollida, la transmissió i la dinàmica dels valors de rol de gènere i la seva implicació en l’experiència transformadora dels estudiants internacionals. a través de les formes de transmissió cultural i aculturació de Berry, Poortinga, Segall, Marshall i Dasen (2002), i les motivacions de la migració d'estudiants internacionals en explorar el paper que exerceix la percepció de la mobilitat, el sentit de continuïtat i la definició de llar.

Lectura de la tesi: 15/12/2023, Capella del Roser - Sant Domènec