Màster en Canvi Ambiental i Transició Socioecològica

Iniciatives per a la conservació de la natura - Setmana de la Natura de Catalunya

El dia 3 de juny, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències, es realitzarà un acte de presentació de diverses iniciatives relacionades amb la conservació del patrimoni natural. Hi esteu tots convidats¡

A Catalunya comptem amb nombrosos actors al territori que treballen per a conservar i gestionar la natura i que s’organitzen de maneres diferents segons quins són els seus promotors, el seu origen i objectius. Us en presentarem les següents:

• La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya és la xarxa de museus que el departament de Cultura de la Generalitat ha creat més recentment. Aplega 11 museus tan diversos com la mateixa natura: conserven col·leccions amb exemplars locals i de tot el món, de fa milions d’anys i també del segle XXI. Com a xarxa temàtica, la XMCNC és una comunitat que treballa de forma mancomunada en l’àmbit de la gestió de col·leccions, la recerca, la difusió i la internacionalització.
  • Prismàtic és una plataforma de coneixement dedicada a la gestió del Patrimoni Natural i la Biodiversitat, impulsada pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i coordinada pel Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Aquesta iniciativa és un punt de connexió entre les administracions, universitats, centres de recerca i instituts, i té com a objectiu principal traslladar els coneixements de recerca d’avantguarda als gestors del patrimoni natural.
  • La Fundació Alive és una organització que promou la conservació i gestió dels hàbitats naturals i la seva biodiversitat, amb l’objectiu de viure en harmonia amb la natura, entenent els seus ecosistemes i els valors intrínsecs de la biodiversitat. Els seus projectes s’han centrat sobretot en el medi marí i en l’estudi dels prats de gram (Cymodocea nodosa), i actualment també en la recuperació dels estanys i les zones humides.
  • El Màster en Patrimoni Natural UdG és un màster universitari de nova creació que ha començat aquest curs, orientat als graduats en Ciències Ambientals, Biologia o Geologia. L’objectiu del màster és formar professionals capaços de reconèixer i mantenir en un estat òptim de conservació, els hàbitats naturals, els ecosistemes, les espècies d’interès comunitari i la geodiversitat.
  • Presentaran: Olga Llobet (Coordinadora de la Xarxa de Museus de Ciències Naturals), Alba Gimbert (Coordinadora de Prismàtic),  Bernat Garrigós (President de la Fundació Alive) i Conxi Rodríguez (Coordinadora del màster en Patrimoni Natural)