Investiga

Comforsa - Sistema d'IA per la detecció d'esquerdes en el material

Se cerca un nou sistema d'intel·ligència artificial per tal d'analitzar les fotografies mitjançant les quals s'han detectat esquerdes en les peces d'acer.

A la planta de Comforsa produeixen fusos, peces de seguretat... És obligatori comprovar-les amb el sistema d'inspecció de partícules magnètiques per detectar esquerdes (per exemple, esquerdes de materials, esquerdes del tractament tèrmic...).

Actualment aquest procés és manual. Un operador és dins d'una cabina negra amb llum ultraviolada, la peça és magnetitzada i dutxada amb líquid de magnetita i l'operador comprova 100% totes les peces.

Per tant, la idea és automatitzar aquest procés amb:

1r. Pas: fer una inspecció del 100% de la superfície de les peces amb la càmera. (Tenen un proveïdor que pot desenvolupar això).

2a. Pas: buscar un patró d'aquests defectes amb un sistema d'intel·ligència artificial.

La solució esperada està pensada per reemplaçar la inspecció manual MPI a MPI automàtica utilitzant la càmera visual i el nou sistema d'intel·ligència artificial. El focus d'aquest projecte és el segon pas: buscar un patró d'aquests defectes amb un sistema d'intel·ligència artificial.

ENLLAÇ A L'OFERTA I CONTACTE

Més informació: valoritzacio@udg.edu