Investiga

NASA: Desafiament MarsXR

La NASA porta a terme aquest projecte per tal de buscar busca desenvolupadors per crear un nou entorn de recerca, desenvolupament i proves de realitat virtual (XR) per ajudar a preparar-se per a les experiències i situacions que es poden trobar a Mart. Els participants crearan nous actius i escenaris per al nou entorn Mars XR Operations Support System (XOSS), utilitzant Unreal Engine 5 d'Epic Games. L'objectiu és crear una experiència immersiva, atractiva i realista.

La NASA sempre busca noves maneres de preparar els astronautes per a la vida i el treball en diversos entorns, nivells de gravetat i entorns. Anteriorment s'han utilitzat dipòsits d'aigua massius i simuladors d'entrenament amb centrífuga humana en programes de proves i entrenament. Però aquests mètodes són costosos de desenvolupar i mantenir, i potser no sempre preparen adequadament els astronautes per a cada experiència que es trobaran en una missió.

El Laboratori de Fisiologia Humana, Rendiment, Protecció i Operacions (H-3PO) del Centre Espacial Johnson (JSC) de la NASA està desenvolupant un anàleg de superfície d'exploració XR conegut com "Avaluacions de fisiologia i cognició en entorns de realitat híbrida" (APACHE). L'objectiu d'APACHE és crear un entorn d'escenari EVA d'exploració planetària que proporcioni una aproximació representativa de la càrrega de treball física i cognitiva mitjançant una combinació de tècniques de realitat virtual (XR), realitat física i realitat híbrida (HR). XOSS és un dels entorns XR principals que s'utilitzen al banc de proves APACHE. Les futures iteracions i proves dins d'APACHE inclouran informàtica impulsada per biosensors, com ara monitorització de la freqüència cardíaca en temps real i/o valors derivats de models fisiològics de l'estat de la tripulació, quantificacions objectives de la càrrega de treball cognitiva dels subjectes i mesures comparatives de rendiment mitjançant mètodes validats com ara psicofisiometria.

Aquest repte premiarà quatre guanyadors en cadascuna de les cinc categories, a més, els equips podràn participar en cadascuna d'aquestes.

Més Informació: Enllaç

Data límit d'inscripció: 26/07/2022

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu