Investiga

S’han publicat les bases reguladores dels ajuts de Grups Operatius del DARP. Pròximament s’obrirà

El passat 28 de juny es van publicar les bases reguladores dels ajuts de Grups operatius 2017 del DARP. Es tracta d’uns ajuts que disposen de dues modalitats: creació de grups operatius i realització de projectes pilot innovadors.

L'objecte dels ajuts que estableix l'Ordre és sufragar les despeses de creació de Grups Operatius de l'Associació Europea per a la Innovació (AEI) en matèria de productivitat i sostenibilitat agrícoles per al plantejament i la redacció de projectes d'innovació per part d'aquests grups.

Instrument dirigit a aconseguir una transferència de coneixement més ràpida i eficaç. Actua al llarg de tota la cadena d'innovació posant en contacte tots els actors en l'àmbit de la Unió Europea, nacional i local. El seu objectiu és accelerar la transferència i innovació al sector agroalimentari per aconseguir una agricultura competitiva i de menor impacte ambiental

Poden formar part d'un Grup Operatiu els productors agraris i forestals i llurs agrupacions o associacions; les empreses o indústries del sector agroalimentari i forestal i llurs agrupacions o associacions; les cooperatives agràries i llurs associacions o federacions; les comunitats de regants; els artesans alimentaris i llurs gremis; les universitats, centres de recerca i centres tecnològics; els centres d'innovació; altres entitats els estatuts de les quals recullin la realització d'accions d'investigació i desenvolupament tecnològic; les empreses tecnològiques; les empreses de serveis i proveïdores de tecnologia i inputs a les empreses agroalimentàries i forestals; l'Administració; les entitats d'assessorament agrari; les organitzacions no governamentals; les petites i mitjanes empreses (PIME), i altres agents del sector agroalimentari i rural.

Mes informació:http://portaljuridic.gencat.cat/ca/pjur_ocults/pjur_resultats_fitxa/?action=fitxa&mode=single&documentId=790896&language=ca_ES

Contacte OITT: valoritzacio@udg.edu